Het relaxte dorpje Montezuma

February 1, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 31 °C

Vandaag zetten we onze reis voort naar Montezuma. Montezuma ligt op het zuidelijke puntje van Nicoya en is een van de meest relaxte badplaatsjes met eindeloze stranden, die we niet willen missen. Voordat we naar Montezuma rijden, maken we een korte tussenstop bij 'the secret beach' oftewel Playa Cuevas, wederom een pareltje. Hier nemen we een plons en dave gaat een beetje snorkelen. Na een uur rijden we verder, de rit naar Montezuma is voor de verandering een keer niet zo lang. ;)

We starten met een korte wandeling/ avontuurlijke klim naar de Montezuma waterfall. Gelukkig is er een mogelijkheid om te zwemmen bij de waterval, want we hebben het behoorlijk warm gekregen. :-) We nemen een lekkere plons in het water en Dave maakt een sprong van een paar meter hoog. Verder kijken we verbazingwekkend hoe een paar locals daar aan het chillen zijn en de meest bizarre 'stunts' doen. Een local klimt bijvoorbeeld in no time helemaal naar boven, echt bizar! Na een tijdje ontspannen bij de waterval rijden we langs de grootste vijgenboom van Costa Rica onderweg naar een Soda in het dorpje. Hier hebben we echt ontzettend lekker gegeten en wat ziet het gezellig uit allemaal! Nadat ons buikje is gevuld, kan Dave het ook hier niet laten om een gokje te wagen op een gokkast. Vervolgens belanden we onder de palmbomen op een van de stranden.

Aan het einde van de middag zoeken we onze slaapplaats op voor deze dag, Camping Fernandes Morales. Net buiten Montezuma. Een mooie plek wederom aan het strand, waar de kokosnoten om je heen naar beneden vallen (dus oppassen geblazen) en omsingeld met allerlei dieren. Gaaf! We nemen een douche en rijden met de auto weer richting het dorp om wat te drinken en te eten. In het donker komen we terug bij onze campleerplek. Er is verlichting, dus de tent opzetten is zo gedaan. Inmiddels zijn we er ook behoorlijk handig in geworden. ;) We treffen bij de restrooms vele kikkers en heremietkreeften (van die heule grote) aan. De apen slapen waarschijnlijk, want die horen we even niet. We genieten van de rust, zo lang het kan, want ongetwijfeld maken de brulapen ons morgenochtend weer wakker! ;)