Twee dagen in Manuel Antonio

February 5, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 34 °C

Het was fijn wakker worden in hotel Mimosa. Het is lang geleden dat we zó lekker hebben geslapen! ;)

We hebben een boeking gemaakt inclusief ontbijt. Het was een a la carte ontbijt waar je kon kiezen tussen een lokaal ontbijt of een continentaal ontbijt. Heerlijk! De rest van de ochtend hebben we optimaal genoten van ons zwembad, welke vrijwel prive was. We besloten lekker rustig aan te doen en te genieten van onze dag.

Rond een uur of 12 moesten we helaas uitchecken en zijn we naar het strand bij Manuel Antonio geweest om de boel te verkennen. Het is een mooi strand, maar wat ons opvalt is de pusherigheid van sommige verkopers. Dit duidt op massatoerisme. ;) We zochten halverwege de dag ons nieuwe hotel op (welke helaas niet zo luxe is als de vorige, maar dat hadden we al verwacht). Wel vlogen er circa 8 papegaaien over ons hotel, wat een gaaf gezicht is dat! We genieten van de zonsondergang op het strand en eten 's avonds wat in een soda.

De volgende dag gaat de wekker om 6 uur. Op naar National Park Manuel Antonio! We hopen veel dieren te kunnen spotten, maar het liefst toch een mooi kiekje van de luiaard! We beginnen in het park en komen direct al mooie vlinders en motten tegen. Het duurt ook niet lang voordat we de eerste apen hebben gespot. Eenmaal op het strand aangekomen zien we vele apen welke aan het stelen en schooien zijn van de mensen welke daar rondlopen of zwemmen. ;)

Na een stukje lopen over het strand komen eindelijk ook de eerste wasbeertjes tegen! Een moeder met kind en ze zijn nogal verlegen en bang. Het kost wat moeite om ze op de foto te krijgen, maar het is gelukt!

We lopen nog even over het strand en zien dat alle apen totaal niet schuw zijn. Ze liggen te 'chillen' op de takken vlak boven ons (als we ze willen pakken dan kan dat) en ze drinken wat uit een toeristisch kraantje. Ze liggen zelfs op het zand op de grond om wat verkoeling te zoeken. (raar met 35+ graden ;))

Daarna zien we een aantal mensen foto's maken op een plek. We besluiten er naar toe te gaan en zien dat er hoog bovenin de boom een grote witte luiaard met baby zit. We maken wat foto's, maar zien helaas niet veel van ze omdat ze daar stil hangen en niet bewegen. De kopjes krijgen we er helaas niet op, maar toch leuk om gezien te hebben!

We besluiten even lekker te luieren op het mooie strand op het eiland. Ons brood wordt daar nog brutaal gestolen door twee samenwerkende capucijnaapjes. Na een aantal uurtjes verkennen we het park verder en komen genoeg beesten, zoals hertjes, reptielen en kikkers tegen. Het wordt tijd om het park te verlaten. Vlak bij de uitgang van het park komen we (onverwachts) toch ineens van heel dichtbij een luiaard tegen die in beweging is. Deze kruipt naar beneden om haar baby daar te halen (welke haar moeder roept). Zo staan we ineens oog in oog met de luiaard en kunnen echt prachtige foto's maken van zowel moeder als baby. Dit is zeldzaam aangezien ze circa 17 uur slapen per dag. Zo prachtig en Leo haar dag kon niet meer stuk. ;)

We verlaten het park en rijden naar Uvita waar we verblijven in een hotel Cabinas El Tecal. Hier zullen we 2 nachten verblijven om vanuit hier een hike te doen naar de Nauyaca Waterfall en het Marino Bellana National Park, beter bekend als het park met het het strand in de vorm van een walvisstaart.