Alles op ons gemakje in Uvita

February 6, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag was een dag waarop we in de ochtend al merkten dat we niet echt vooruit te branden waren. We hebben 'uit' geslapen tot half 7 en zelf een ontbijtje gemaakt. Alles ging in een traag tempo. ;) We hebben ons verplaatst naar een plekje in de schaduw bij het zwembad, want het was al snel erg warm. Hier hebben we lekker gezwommen, Leo heeft een boek gelezen en Dave heeft wat afleveringen gekeken van een serie. Heerlijk was dit!

Voor de middag stond het Marino Ballena National Park op de planning. Dit is tenslotte de reden dat we naar Uvita zijn gekomen, dus dat konden we niet aan onze neus voorbij laten gaan. Een uur later dan gepland (vanwege onze luiheid) komen we bij het park aan. We betalen 8 dollar om er vervolgens na een half uur achter te komen dat je vanaf 16.00 uur gewoon kunt doorlopen. Wij waren er een half uur te vroeg. ;)

In het Marino Ballena National Park vormt een rots- en zandformatie precies de vorm van een walvisstaart. Dat alleen ziet er al heel bijzonder uit, maar dit is ook de plek waar honderden bultrug walvissen elk jaar samenkomen. De walvisstaart ontstaat wanneer het eb is en de zee zich terugtrekt maar tijdens vloed is er bijna niets van te zien. Vanaf 15.00 uur werd het eb, dus we hebben het laatste deel van de 'walvisstaart' zien ontstaan. Helaas geen echte walvis gezien! ;) We hebben genoten van het mooie strand en zijn over het strand blijven wandelen tot de zon onderging.

Vervolgens zijn we doorgereden naar de supermarkt om boodschappen te doen. We hebben een eigen keuken op onze kamer, dus besloten om zelf een maaltijd te bereiden. Het is nu 20.30 uur en sluiten de dag net zo af zoals we die ook zijn begonnen, lekker luierend en hangend op de kamer! :-)