De prachtige Nauyaca Waterfalls

February 10, 2020 in Costa Rica ⋅ ☀️ 33 °C

Dag Corcovado! Tijd om de boot terug te nemen naar Sierpe en afscheid te nemen van Corcovado. We nemen de boot van 07.15 uur, zodat we nog wat aan de rest van onze dag hebben. We slapen in het plaatsje Dominical, dit ligt vlakbij de Nauyaca Waterfalls waar we graag door middel van een hike naar toe willen. In Dominical slapen we in een hotel van een Belgische eigenaar. Het is een prachtig hotel in de sfeer van Oostenrijk en aan alle details is gedacht. Hier hebben we lekker genoten en 's avonds voor het eerst Gamba's gegeten die veel te lekker waren!

De volgende ochtend rijden we richting de Nauyaca Waterfall. De hike er naartoe is 4km, dus ook 4km terug. We krijgen wat flashbacks van onze vorige hike én die was echt killing, dus we houden rekening met het ergste. We hebben gehoord dat het echt de moeite waard is, dus we gaan ervoor. Dit keer met een goed gevulde rugzak met drinken en mueslirepen. Ondanks dat het veel bergopwaarts was, ging het dit keer een stuk sneller en zonder gezucht en gepuf. ;) Pfieuhw, meevaller!

Eenmaal aangekomen zijn we helemaal bezweten, maar als we dan de waterval zien weten we het zeker: DIT is de hike meer dan waard! Het is de mooiste waterval die wij tot nu toe hebben in ons leven hebben gezien. Bijkomend geluksmomentje: we waren er bijna alleen (samen met 2 anderen). We plonsen in het water om lekker af te koelen na de wandeling. Heerlijk! We blijven daar nog een dik uurtje om te genieten van het lekkere water en het bijzondere uitzicht.

Voordat we terugkeren is er nog een andere route die ons naar de bovenkant van de waterval begeleid. Gaaf om te zien, maar als je onderaan hebt gestaan, valt alles in het niet. :-) Vervolgens wandelen we 4km terug. Deze route is nu meer bergafwaarts, dus zeer goed te doen. Een beetje overhit komen we weer bij de startplaats. We spoelen ons af onder een douche en stappen de auto in. Tijd voor een lange, lange autorit.

Ja, een reis van 7 uur rijden. We hebben tot nu alles gedaan wat op onze planning stond en hebben nog dagen over (hoe leuk is dat!), dus we reizen verder naar het oosten van Costa Rica, namelijk naar het plaatsje Puerto Viejo. Hier zingen we onze laatste dagen van de reis uit. De oversteek van het westen naar het oosten neemt helaas wel veel tijd in beslag, vanwege de enorme hoogtes, slingerwegen en en het niet overal makkelijk kunnen inhalen. De eerste 3 uur genieten we van de prachtige landschappen, maar daarna begint het ons toch wel een beetje te vervelen. We stoppen bij Pollolandia om een lekker kippie te eten, onze benen te strekken en om onze mobiel op te laden. Deze was namelijk uitgevallen en hadden we nog keihard nodig voor de navigatie voor de rest van de lange rit. ;)

Ondertussen is het donker geworden na 5,5 rijden, de laatste anderhalf uur rijden moeten we dus in het donker. Heel fijn! We beginnen met het aftellen van de kilometers.....

Dan is het moment daar! We rijden we het plaatsje Puerto Viejo binnen. We zien inderdaad al snel dat hier een hele andere vibe hangt, zoals tegen ons is verteld. Veel mensen op de fiets, er is een gezellige drukte, een marktje er er zijn ontzettend veel leuke eet- en drinktentjes!

Nadat we (te laat) hebben in gecheckt in het hotel (receptie was al gesloten), drinken we een lekkere cocktail in een bar om de dag af te sluiten. We zijn erg benieuwd hoe dit plaatsje er morgen in daglicht uitziet.