Puerto Viejo de Talamanca

February 11, 2020 in Costa Rica ⋅ ⛅ 26 °C

De eerste dag in Puerto Viejo. We hebben echt heerlijk geslapen. Het ontbijt wordt op ons terras geserveerd, wat overigens niet veel voorsteld, maar het volstaat. :-) We hebben gedurende de dag het plaatsje leren kennen en zijn verschillende strandjes afgegaan tot aan Manzanillo. Bij een strand in het bijzonder (Playa Chiquita) zijn we langer gebleven, de golven zijn hier namelijk extreem hoog (circa 3 meter). Er is een klein gedeelte waar je mag zwemmen en dat wordt goed in de gaten gehouden door de strandwacht. Een fascinerend gezicht en leuk om tegen in te springen! Ondanks dat we veel de schaduw opzoeken, hebben we het vandaag gepresteerd om op een van de laatste dagen te verbranden. Twee tomaathoofden! Tijd om uit de zon te gaan.

We gaan richting ons hotel, doen hier een dobbelspelletje, drinken wat wijn en maken ons klaar voor het avond eten. We kiezen weer een leuke soda uit in het centrum. Ook dit was weer heerlijk. Over het eten hebben we hier gelukkig niets te klagen! :-)

De volgende ochtend worden we wakker en de regen komt helaas met bakken uit de hemel. Voor ons uitje van vandaag komen we op ons terras een pijlgifkikker (Dendrobates auratus) tegen en al gauw volgen er nog meer kleintjes. We hebben hier nog niet veel kikkers gezien, dus leuk om dit op een van onze laatste dagen nog te tegen te komen.

We vertrekken daarna naar het Jaguar Rescue Center. Dit is een opvangcentrum voor dieren die bijvoorbeeld zijn aangereden of als huisdier zijn gehouden. De overheid brengt hier de zieke of gewonde dieren vanuit heel Costa Rica. Ze verzorgen er vele verschillende soorten dieren met als doel om ze weer uit te zetten ergens in het wild in Costa Rica. Om deze stichting te steunen kan je ze een bezoekje brengen en deel nemen aan een tour. Dit hebben wij gedaan. Het was heel erg interessant. Elke dier heeft zo een eigen verhaal van de reden waarom het in het rescue center zit. We krijgen een goed beeld van het werk dat ze doen en kan je de vele bijzondere dieren van dichterbij bekijken. Zo hebben wij o.a. luiaarden (en baby's), apen, herten, papagaaien, wilde zwijnen, giftige en niet giftige slangen, kaaimannen en krokkedillen gezien. Gelukkig is het tijdens de tour droog gebleven!

Na de tour zoeken we ons nieuwe verblijf. Het is een soort van pipi langkous huis opgedeeld in appartementen. Wij hebben een appartement met een grote veranda en een eigen keuken met bar. Hier houden we het wel uit op deze nog wat sombere dag. We halen wat ingedrienten om een broodje hamburger te kunnen maken en eten deze op op onze veranda, terwijl het buiten opnieuw hard is gaan regenen.

Als het in de loop van de middag wat opklaart, maken we een kleine wandeling langs het strand. We zitten nog aardig vol van de burger vanmiddag, dus we besluiten een pizzapunt te bestellen en maken zelf een lekkere mangosmoothie in de blender. Voor de rest van de avond genieten we lekker op onze veranda. We beseffen dat dit de op een na laatste dag al is....