Kilkenny

July 25, 2023 in Ireland ⋅ ☁️ 17 °C

Heerlijk geslapen in onze b&b met op de achtergrond het ruisen van de rivier. Na het ontbijt rond 10.00 vertrokken naar Kilkenny. Hier was het even zoeken naar een parkeerplek, want het was er best druk. Als eerste bezochten we het Medieval Mile Museum. Dit was best aardig en informatief. Vooral de verhalen over het leven van een aantal van de 'gewone ' mensen die er begraven liggen waren interessant. Ze hadden een hard leven. Vervolgens gingen we naar het Kilkenny Castle, waar we eerst gechilled hebben in het zonnetje in het Kilkenny Castle Park.
    Het is een mooi kasteel met een grote gelerij/balzaal als hoogtepunt. Als laatste de St. Canice Kathedral bezocht. Een prachtige middeleeuwse kathedraal met daarnaast een ronde toren. Er waren o.a. goed bewaarde oude tombes met liggende beelden en een heel mooi dak te zien. 👌
    Daarna boodschappen gedaan en op weg naar de Hunters Lodge, onze b&b in Tramore. Na de vriendrlijke ontvangst door John en Mary broodjes en soep gegeten in de tuin. Gelukkig was her droog, want een andere ruimte in het huis om te zitten was er niet en eten en drinken op de kamer was verboden 😅. Na het eten nog een wandeling gemaakt naar Tramore Beach. We kwamen lang de plaatselijke hurling club en hebben even gekeken bij de training/toernooi. Bij het strand bevond zich een boulevard met allerlei entertainment, zoals kermisattracties, een gamehal, winkels en restaurants. Het deed enigszins Engels aan. Het is een mooi strand, maar het geheel oogde een beetje troosteloos, alhoewel de georganiseerde kinderspelen op het strand het ook weer vrolijk maakte. In de b&b hadden we een erg kleine en sombere (donkergrijze) kamer, maar het was wel schoon en comfortabel.