Mostra sulla mappa
  • Giorno 12

Slieve Bloom Mountains

3 agosto 2023, Irlanda ⋅ ☁️ 16 °C

Na een fantastisch en chique ontbijt in het Roundwood House vetrokken we richting Glenbarrow voor een mooie wandeling door de Slieve Bloom Mountains. Het was een zeer afwisselende route met naaldbos, een rivier met waterval, heidevelden, loofbos, houten paden, beekjes, paddestoelen, vlinders en veel ook veel modder 😄. In het eerste deel was de modder rood door de grondsoort. Het water is hierdoor bruinig, waardoor het lijkt alsof er Guiness door het riviertje stroomt.
    Totaal 9.4 km, met weet aardig wat hoogtemeters.
    Daarna de rit van ongeveer anderhalf uur naar de autoverhuur in Dublin. Daar aangekomen een bus gepakt naar het centrum en naar ons (Holiday Inn) hotel gegaan, direct aan O'Connelstreet. Na een douche en een tijdje chillen zijn we de stad ingegaan. Hier bleek net een huldiging voor het Ierse damesvoetbalteam aan de gang. Erg leuk, vooral omdat we van de week de wedstrijd hebben gekeken. Ze liggen nu uit de competitie, maar er waren even zo goed veel fans voor ze.
    Daarna een simpele, maar lekkere maaltijd gegeten bij O'Sheas en een nog een rondgekeken in het Temple Bar District, DE uitgaansbuurt van Dublin, met heel veel pubs met mooie namen en prachtige panden. Superleuk om rond te kijken, maar zeer overweldigend na zoveel dagen rust en natuur.
    Leggi altro