Roundwood House

August 2, 2023 in Ireland ⋅ 🌧 15 °C

Na een laatse blik op de oceaan zijn we vertrokken richting The Slieve Bloom Mountains. Onze volgende overnachting is in een oud 17e eeuws Gegoriaans landhuis genaamd Rounwood House. Wanneer we het grootste deel van de rit achter de rug hebben, stoppen we in Mountrath voor een koffie. Ik neem appletart en Marc heeft cherry triffle, een soort vruchtenmix met griesmeel of iets dergelijks. Erg lekker volgens Marc 😋. Dan rijden we door naar het startpunt van de uitgezocht de wandeling
    bij Monicksnew. Een mooie wandeling van 7,5 km. Dan gaan we direct door naar onze accommodatie. We krijgen de Green room. We krijgen thee en koekjes beneden bij de open haard en kletsen daar met een Canadese mevrouw die familie is van de eigenaar. Daarna een rondwandeling over het prachtige terrein met vele leuke dieren. Dan lekker chillen op de kamer en douchen/badderen voor het diner. Er is een communal dinner om 20.00 uur wat inhoudt dat alle gasten aan dezelfde tafel eten. Vanavond zijn we met zes mensen, beide ouders van de eigenaresse en twee vriendinnen van hen. We hebben een heerlijk viergangen diner en gezellige gesprekken over politiek, Ierland, Nederland en meer. We blijven wel tot 23.00 aan tafel. Een erg leuke avond.