Satellite
Show on map
  • Day 6

    Shymbulak/Шымбұлақ - Dag 1

    May 28, 2022 in Kazakhstan ⋅ 🌧 8 °C

    Vandaag naar een nieuwe bestemming! Vanochtend eerst met de bus naar Medeu, de schaatsbaan in de bergen, en vanaf daar met een speciaal busje naar het resort.

    "Resort" klinkt heel luxe, maar dat valt mee. Er zijn ook twee hostelkamers in het resort, daar zit ik nu in. De slaapzaal waar ik in zit zou helemaal volgeboekt zijn, maar tot nu toe ben ik de enige. Er lag een wat stoffig dekbed en een kussen, zonder enige lakens of dekbedovertrek, dus ik was extreem blij met m'n lakenzak. Net toen ik die had uitgevouwen, klopte er een heel aardig dametje aan met allemaal schone lakens, dekbed en kussen, dus dat was toch weer een aangename verrassing. Voor de rest heeft de badkamerdeur geen deurklink en slot, en is het allemaal wat primitief.

    Qua weer is het slechte timing. Gisteren kwam de temperatuur nog boven de dertig graden en scheen de zon, maar nu is het 14 graden en regent het de hele middag al. Dus...het uitzicht laat nog even op zich wachten.
    Read more