Khujand/Хуҷанд - Dag 2

June 27, 2022 in Tajikistan ⋅ ☀️ 43 °C

Omdat Khujand een leukere stad is dan ik dacht, heb ik er een dagje aan vast geplakt. Ondanks temperaturen van wederom boven de 40 graden, heb ik aardig wat kunnen zien. Sochtends ben ik op zoek gegaan naar een kapper, want het werd weer is tijd. Het waren vooral jongens, van lijn leeftijd en jonger, die geen Engels spraken, maar (dacht ik) wel begrepen dat ik het gewoon een stukje korter wilde. Uiteindelijk ben ik half kaal en is m'n baar eraf. Geen idee of het zo is, maar ik hoop dat hitte de haargroei bevorderd.

De grote markt op het plein is blijkbaar alleen op zondag of het hele weekend, want deze was zo goed als leeg vandaag. Om 13:00 begon het gebed, dus de aangrenzende moskee stroomde wel opeens helemaal vol met mannen. Verder heb ik de paar bezienswaardigheden opgezocht en heb ik genoten van alle posters van de president! Het viel me op dat op alle overheidsgebouwen, naast de foto, ook een tekst staat. Bij deze stond: "Moge de onafhankelijkheid van Tajikistan voor altijd duren!".