Bogotá - Dag 2

December 1, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 18 °C

Vanochtend ben ik naar het hostel vertrokken, dat op een mooie locatie in het centrum ligt. Om het hostel heen staan de gebouwen van de Universiteit, een op het eerste gezicht erg modern lijkende universiteit. Het hostel wordt gerund door drie jongeren die zich tussen de gasten mengen, die hun "bro's" zijn. Bijna het hele hostel wordt tot morgen bezet door een groep luidruchtige Duitsers.

De eerste echte indruk die ik van de stad krijg, is dat het grotendeels niet veel meer is dan 'gewoon een stad', maar dat het relatief kleine centrum erg levendig is, met veel geschiedenis en cultuur. Ook is het beeld van gekleurde kleine huisjes, en bijzondere oude mannetjes, best kloppend. Zo is het straatje van het hostel erg mooi gekleurd en is er door de hele stad veel graffiti te zien. Door deze straatjes lopen de oude mannetjes met snoeiharde Spaanse muziek uit een ouderwetse radio, of, als er een wedstrijd bezig is, het radioverslag. Sowieso lijkt het WK hier erg groot te zijn. In elk café zijn de wedstrijden te zien op tv, en de oude mannetjes zijn niet de enigen die naar het verslag luisteren.