Satellite
Show on map
  • Day 40

    Barichara - Dag 1

    December 30, 2022 in Colombia ⋅ ☀️ 36 °C

    Omdat ik het hele stadje San Gil eigenlijk nog niet eens heb gezien na twee volle dagen, heb ik vandaag daaraan besteed. Het is een erg mooi en levendige plek, met hele (hele) steile straten, mooie gebouwen en vooral veel mensen op straat, bier drinkend, babbelend en ijs kopend van de ijscomannen die door de stad lopen. Ondanks de hitte (het was echt heet vandaag) ben ik van uitzichtpunt naar uitzichtpunt gelopen, waaronder het Cerro De La Cruz.

    Vanaf de Terminalito ging de bus naar Barichara, mijn volgende bestemming. Het hostel is prachtig! Een zwembad, een paar terrasjes, een buitenkeukentje, buitendouche (er is geen warm water) en een ruime kamer met twee stapelbedden. De eigenaar is super aardig en zat vol met tips! Savonds was het heerlijk zitten, met het geluid van de krekels.

    Omdat de zon bijna onder ging, ben ik naar Mirador Salto del Mico gelopen, waar er een mooie donkerrode zonsondergang te zien was. Het was wel erg bewolkt, dus hopelijk worden de zonsondergangen nog beter!
    Read more