Satellit
Vis på kort
  • Dag 71

Baños - Dag 2

30. januar 2023, Ecuador ⋅ ☀️ 26 °C

Samen met Nolan heb ik vandaag een wandeling gedaan, die nogal wat langer en pittiger was dan we dachten, maar wel erg leuk en mooi was. De eerste stop was Mirador La Virgen, een standbeeld Virgin Mary, maar vooral een uitzicht op de stad. Na dit punt veranderde het pad in een smal en erg steil pad recht omhoog. Na veel hijgen en puffen kwamen we boven aan, waar er nog betere uitzichten waren, nu op de vulkaan Tungurahua.

De weg terug naar beneden was langer, maar vlakker, en over hele leuke boerenweggetjes door de landerijen van de boeren. Er werden vooral veel Tamarillo's gekweekt. De Tamarillo, ook bekend onder vele andere namen, hier als Tomate de Árbol, is een ei vormig fruit. De smaken verschillen van zuur tot wat zoeter, maar die info heb ik van internet, want ik heb ze zelf nog niet geprobeerd...

Baños is trouwens een vrij aparte naam, aangezien het letterlijk "toiletten" betekend. Goed om te weten is twee dingen. Ten eerste zijn er een aantal hotsprings in de buurt (verwarmd door de vulkaan overigens!). Daarnaast is de officiële naam "Baños de Agua Santa", "Baden van heilig water". Klinkt al iets logischer.