Satellite
Show on map
  • Day 127

    Tacna - Dag 1

    March 27, 2023 in Peru ⋅ ☀️ 31 °C

    Mezelf een beetje gemarteld te hebben met mijn keuze, vertrok vanochtend om 5:30 mijn bus naar Tacna. Door een hele aardige taxi chauffeur ben ik naar de terminal van Flores gebracht. Met een halfvolle bus gingen we op pad.

    De rit van bijna 7 uur ging eigenlijk alleen maar door woestijnachtige taferelen. Na maar één dorp/stadje van formaat tegen te zijn gekomen (waar al mijn vier verse appels werden ingenomen vanwege eventuele gevaarlijk beestjes enzo...), kwam de bus aan in Tacna. Tacna ligt in het uiterste zuiden van Peru en ligt helemaal alleen in de woestijn. Gemiddeld zijn er drie dagen per jaar dat het hier regent. Het was een bijzonder beeld! Wat ik sinds Ecuador en Peru vaker doe in plaatsen als deze waar niet echt hostels zijn, heb ik ter plekke een goedkoop hotelletje gezocht.

    Na iets gevonden te hebben en na wat uitgerust te hebben, ben ik het stadje wat gaan verkennen. Het is een gezellig druk stadje met een paar leuke parkjes en vooral heel veel kleine interessante straatjes. Voor de rest is er geen toerist te bekennen hier, dus dan ben ik sowieso al wel tevreden :)
    Read more