Satellite
Show on map
  • Day 148

    Sucre - Dag 1

    April 17, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 26 °C

    Inmiddels vind ik de nachtbussen geen enorm vervelend fenomeen meer. Wat wel lichtelijk irritant is, is op een onmogelijke tijd aankomen met je nachtbus. Deze nachtbus kwam 4:15 aan. Een tijdstip waarop je praktisch niks kan. De terminal slaapt, dus hier kan je alleen zitten en niet ontbijten oid. Ook buiten de terminal is alles nog dicht. In het hostel kan je ook nog niet terecht. Dus er zat niks anders op dan lekker op een stoeltje de tijd doorbrengen.

    Om 7:00 ging er een restaurantje open in de stad, dus precies om 7:00 stond ik er voor de deur, met een nog wat slaperige bediening. Gelukkig kon ik na m'n ontbijt al m'n tas achterlaten in het hostel, en kon ik vrij en vroeg beginnen met het verkennen van Sucre!

    Officieel is Sucre de hoofdstad van Bolivia, maar eigenlijk alles spreekt dat tegen. Zo zijn er eigenlijk niet echt overheidsgebouwen in Sucre en is het ook verreweg niet de grootste stad (het is de zesde stad van het land). Maar dat betekent zeker niet dat het geen mooie stad is! Ook wederom bewezen door het feit dat het UNESCO Werelderfgoed is.

    De stad wordt ook wel "La Ciudad Blanca" genoemd vanwege de vele witte gebouwen. Naast de vele oude en witte gebouwen, is er ook een enorme hoeveelheid kerken. Veel kerken hebben ook een andere functie, zoals een ziekenhuis en voornamelijk ook veel scholen! En wie kwam ik tegen in een restaurantje savonds... Fiona, die ik eerder al in Huaraz en Cusco had ontmoet stond opeens weer voor m'n neus! Zonder Will deze keer, die was weer terug naar de VS.
    Read more