Satellite
Show on map
  • Day 186

    Alter do Chão - Dag 1

    May 25, 2023 in Brazil ⋅ ☁️ 30 °C

    Op deze nogal regenachtige ochtend zocht ik de bus naar Alter do Chão op. In de stadsbussen hier in Brazilië (op deze heb ik trouwens een uur moeten wachten), zit altijd een mannetje achter in de bus waar je moet betalen. Wanneer je betaald kan je door een super krap poortje naar het voorste gedeelte in de bus, als je niet betaald blijf je in het achterste gedeelte. Uiteindelijk moet iedereen betalen, aangezien je alleen aan de voorkant eruit mag, maar het nut van dit hele systeem snap ik niet. Daarnaast kunnen grote tassen (die van mij ook) niet door het poortje heen, dus dan stap je uit en ren je snel terug naar de achterkant om je tas nog te pakken. Vreemd, maar oke.

    Uiteindelijk kwam ik gewoon aan in Alter do Chão, een vrij toeristisch dorp aan de rivier, met een aantal hele mooie stranden. Ik heb deze keer geen hostel gekozen met bedden, maar met haken voor hangmatten! Als ik nu toch een hangmat heb, kan je er ook maar gewoon gebruik van maken! Het is een heel mooi plekje aan de rand van het dorp tegen het bos aan, waar je de apen in de verte kon horen.

    En qua strand... Tja, daar had ik niet helemaal goed over nagedacht. De hele reis is het regenseizoen al wel een thema, en soms moet je er ook een beetje rekening mee houden. Dit was ik deze keer lichtelijk vergeten te doen. Want wat was de situatie? Het prachtige stranden lagen onder het prachtige water 🙃

    Savonds was er in het dorp een Carimbô feest. Carimbô is een traditionele dans in het noorden van Brazilië. De muziek komt onder andere van de carimbó drum, een trommel van een meter hoog en 30cm breed, gemaakt van een holle stam van hout, uitgedund door vuur en bedekt met leer van herten!
    Samen met een Griekse, een Israëliër en een Braziliaanse ben ik hier naartoe gegaan, en het was erg leuk! De nummers zijn extreem vrolijk, en er waren allerlei mensen, ook in traditionele kleding, aan het dansen.
    Read more