• Day 5

Montepulciano, avagy a "pulcsi"

July 10, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

Utolsó uticel "Pulcsi", ahogy Marci csak lazán nevezi.:)
    Jóval nagyobb mint az előzőek (12k lakos), és ez egyébként a Lonely Planet bortrip utolsó állomása is, Vino Nobile nevű borarol híres, ami egy 41(!) generáción átívelő, a városban uralkodó dinasztia nevehez fűződik. Veszünk is két palackkal, jól fog jönni ez otthon amikor a nyaralásról merengunk majd.:)
    Egyébként a város domboldara épült, olyan mint egy "pukli", van egy nagy emelkedés, aztán a Piazza Grande nevű főtér a csucson és utána lejtmenet. Mindez termeszetesen hatalmas városfallal körülvéve.

A városért egyébként Firenze és Siena is küzdött, vegul Firenze hajtotta az uralma alá, ezért több helyen is megjelenik Firenze szimbóluma, az oroszlán.

Kis borkostolas után sétálunk, de eszeveszett éhesek vagyunk, uh beulunk gyakorlatilag az első helyre, ami annyira nem jó, de legalább eszünk valamit.

Utána meg séta a varosfal másik kapujáig, megnezzuk a naplementet, meg például a városi órán levő olasz paprikajancsit, aki üti az órát, aztán lassan hazafele vesszük az irányt.
    Több mint 2 óra haza az út, szinte végig szerpentinen, koromsotetben, fáradtan, tényleg alig lehet latni valamit, de Marci derekasan helyt áll. :)
    Utólag egyébként azt mondjuk, hogy ez a város talán kihagyhato lett volna.