Inle Lake (Myanmar)

January 2, 2017 in Myanmar ⋅ ⛅ 28 °C

We bezochten Maing Thauk, waar ook de five day market was vandaag. Daarna gingen we richting de Jumping Cats Pagoda (waar de katten eigenlijk vooral luieren), dan voeren we door de floating gardens. Ze verbouwen hun groenten hier op het water, fascinerend om te zien.

Hierna relaxten we op een eilandje volledig gewijd aan het kweken van Birmese katten. De Birmese katten waren vroeger alom aanwezig in Myanmar (vandaar de naam...), maar waren al een hele tijd uitgestorven in hun "pure" vorm. Enkel in het buitenland vond je nog pure bloedlijn Birmese katten. Dus zijn ze hier een tiental jaar geleden een broedprogramma gestart om deze katten in Myanmar te kweken (op een eiland, zodat ze niet met ordinaire straatkatten kunnen omgaan). Ze wonen in kleine paleisjes en eten rijst. De katten zijn verwende nestjes, die heel graag geaaid worden 🐱

Onze laatste stop was de Paung Daw Oo Pagoda. Hier staan vijf boeddhabeelden die al zo vaak overplakt zijn met nieuw bladgoud, dat ze nu gouden blobs zijn geworden.

Morgen is het jammer genoeg al onze laatste dag in Myanmar. De tijd vliegt!