Phnom Penh (Cambodja)

January 16, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

De eerste dag in Phnom Penh bezochten we het National museum en wandelden we langs Riverside Promenade. Het is er erg druk (en toeristisch), en er hangt een aangename ontspannen sfeer. Bij zonsopgang en -ondergang is er hier ook aerobics op de promenade, erg entertainend.

Dag twee gingen we naar de Killing Fields en het Prison museum. Deze confrontatie met de Cambodjaanse geschiedenis liet een diepe indruk na. De manier waarop de genocide werd uitgevoerd en de hoeveelheid volwassenen en kinderen die voor niets zijn vermoord, laat niemand onberoerd.

Daarna hadden we nood aan een luchtigere activiteit en bezochten we de Russian en Central Market. Hier kan je veel knock off en echte merkkledij vinden van Zara tot Nike. Ze hebben hier zoveel kledij omdat de garment factories zich in de buurt van Phnom Penh bevinden. Alles wat niet geschikt is voor de Europese/westerse markt wordt o.a. hier verkocht.

Onze laatste voormiddag in Phnom Penh spraken we af met Caroline en Pieter. Die zaten een maand in Vietnam en we zijn toevallig een ochtend tegelijk in Cambodja. We brunchten samen en hebben heel veel gebabbeld. Het was erg fijn om vrienden zo ver van huis te zien.

Nu wachten Jona en ik om het busje naar Battambang te nemen. Tijd voor een iets rustigere locatie.