Battambang (Cambodja)

January 18, 2017 in Cambodia ⋅ ☀️ 1 °C

Battambang is de tweede grootste stad van Cambodja en voelt een pak aangenamer aan dan Phnom Penh. Zoals in de rest van 't land zijn ze hier ook meester chillers, Cambodja is dan ook een erg warm land (+- 33 graden).

De eerste dag leidde Dara ons rond met de tuk tuk. We reden eerst met de bamboo train van de ene plek naar de andere en terug. Een erg toeristische activiteit, maar echt dolle pret. Je zit precies op een houten vliegend tapijt en racet aan 20 per uur over de sporen. Het maakt een hels lawaai.

Daarna bezochten we op het platteland een aantal kleine bedrijfjes/"fabriekjes". We zagen hoe bamboo rice sticks werden gemaakt (erg lekker, alleen is het met kokosmelk en mocht ik er dus niet van eten), hoe ze rijstpapier op de originele manier maken en hoe rijst wordt gepeld.

Vervolgens gingen we naar een aantal pagoda's en zagen we 7 miljoen vleermuizen met zonsondergang hun grot verlaten, erg indrukwekkend.

Vandaag huurden we een fiets en verkenden we de onmiddellijke omgeving van de stad. Wat voornamelijk neerkwam op fietsen en chillen. Het is hier echt warm, dus stoppen voor een iced coffee of lime soda is must. In Myanmar dronken we elke dag een Myanmar Tea en hier een iced coffee.

Morgen gaan we in de namiddag richting Siem Reap.