Satellite
Show on map
  • Day 62

    Kracheh (Cambodja)

    January 30, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

    We zitten in het zoveelste slaperige stadje in Cambodja. Chillen in een hangmat, beetje eten, beetje lezen; ge weet wel "the usual".

    We namen vanmorgen de overzetboot naar eilandje Kaoh Trong. Daar chillden we wat in een hangmat en fietsten we het eiland rond. We gingen ook met onze voetjes in de Mekong (die verrassend warm aanvoelt).

    In de namiddag namen we een tuk tuk naar Kampi, op deze plek kan je Mekong dolfijnen spotten. Er zijn er jammer genoeg nog maar een tachtigtal van over. Ik dacht dat we er misschien met wat geluk eentje zouden spotten. Niets was minder waar! Vanaf het moment dat onze boot uitvoer, zagen we er drie bij onze boot. In het uurtje op het water hebben we er zeker enkele families dolfijnen zien zwemmen. Jammer genoeg heb ik er geen foto's van, ze waren nogal snel en mijn reactie als ik er eentje zag was "DAAR!" en wijzen.

    Om de dag te eindigen bezochten we een pagode op een berg. Erg mooi en veel trappen! Hierna werden we getrakteerd op de meest roze zonsondergang die ik ooit gezien heb.

    Het was een kort bezoek aan Kracheh, want morgen gaan we al weer verder.
    Read more