Kampong Cham (Cambodja)

January 28, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 16 °C

Kampong Cham, vroeger de derde grootste stad van Cambodja, is een erg rustige, relaxte plek. Zoals in de rest van dit land, straalt deze stad ontspannen uit. Beetje fietsen, kokosnootje drinken, terrasje doen, het komt hier neer op dik chillen. En dat is dan ook wat wij hebben gedaan.

In de voormiddag heeft Jona wat gewerkt voor Cyclant, dus ging ik even op m'n eentje op stap. Het was Chinees Nieuwjaar, dus er was veel lawaai in dit anders slaperig stadje. Op het geluid van luide trommels, dansten de draken van huis tot huis om het gezin te zegenen voor het nieuwe jaar.

In de namiddag fietsten we over de befaamde langste bamboe brug (ter wereld?). Elk jaar wordt deze brug weggespoeld tijdens het regenseizoen, en elk jaar wordt ze terug opgebouwd. Deze bamboe constructie is erg stevig, er rijden auto's, trucks, fietsen en brommers over. We stonden op de terugweg zelfs in de file omdat de eerste auto in de rij in panne was gevallen (erg handig op een enkel richting brug).

's Avonds deden we een terrasje en aten we fried rice (of zoals ze het hier zeggen "fraai raai") op de markt.