Hong Kong

February 24, 2017 in Hong Kong ⋅ ⛅ 11 °C

We zijn op de laatste bestemming van onze reis beland en brrr het is hier frisjes! Na drie maanden 30° voelt 13° wel heel koud aan.

Vandaag deden we een free walking tour over de geschiedenis van Hong Kong Island. Leuk en interessant, en tijdens het wandelen genoten we van het impressionante uitzicht van de stad. Hoge gebouwen met creatieve architectuur staan naast oudere appartementsblokken.

Deze stad is in eerste instantie erg overweldigend: overal mensen, overal winkels met lichtreclame, en alles moet snel en efficiënt gebeuren. Na drie maanden in ongeorganiseerd "de bus komt wanneer ze komt" Zuidoost-Azië, is dit een heel verschil. Ineens moet alles weer snel gaan, in plaats van op je dooie gemak.

Na de tour hebben we wat rondgewandeld en geshopt. Shoppen kan je hier echt goed. Van H&M en M&S tot Gucci en Versace, ze hebben hier elke winkel die je maar kan bedenken.

Nu rusten we even uit op de kamer, want straks gaan we een Hong Kong delicacy tour doen. Een gratis tour waar we kennis gaan maken met het day to day food van de locals. Ik ben benieuwd (en een beetje terughoudend, ik heb al veel rare dingen op de menu's zien staan).