Satellite
Show on map
  • Day 6

    Nizwa naar Sugar Dunes, Oman

    February 14, 2018, Arabian Sea ⋅ ⛅ 8 °C

    Na heerlijk uitgeslapen wakker te worden, maakten we ons klaar om de lange rit van Nizwa naar de Sugar Dunes te maken. Een rit van ongeveer 4,5 uur rijden door de woestijn. Gelukkig is "Spot De Dromedaris" wel een tof spel, en hebben we er dan ook een aant gezien. Een welkome afwisseling van alle geiten die we in de bergen naast/op de weg zagen.

    Af en toe reden we dan door een dorp waar de lokale dierenarts geen hondjes en katjes op z'n uithangbord heeft staan, maar dromedarissen en geiten. (Jammer genoeg heb ik hier geen foto van.)

    We lunchten in een "wegrestaurant", gewoon een simpele, maar lekkere kip met rijst. Het blijft voor mij raar om de enige vrouw in een restaurant te zijn. Sowieso zijn de vrouwen hier niet vaak op straat te zien, en diegenen die je ziet zijn helemaal bedekt. Ik kleed me bescheiden en bedek m'n haar met een sjaal omdat ik merk dat de mannen hier in de woestijn niet vaak Westerse vrouwen te zien krijgen. (Of ze geven hun ogen gewoon graag de kost wanneer ze een Westerse vrouw zien. Kan natuurlijk ook.) Soit, Jona heeft hier ook kledingvoorschriften, want korte broeken zijn voor kindjes. (Hoewel een korte broek heerlijk klinkt bij deze temperaturen.)

    Het laatste dorpje dat je tegenkomt voor je de duinen inrijdt, is Al Khaluf. Een vissersdorpje met een speciaal tankstation. Bij aankomst stond er al een auto te wachten op de tankbediende die nergens te bespeuren viel. Na een kwartier wachten, kwam er een jonge gast tanken die merkte dat de tankbediende er niet was. Hij reed weg en kwam terug met de man waar we al zo lang op aan het wachten waren. Eindelijk konden we tanken en gingen we het strand op met de auto.

    Kei mooi rijden hier! De zee aan de ene kant, de duinen aan de andere. En dan de occasionele dromedarissen die je op de "weg" tegenkomt. We wilden vlak aan de Sugar Dunes kamperen, en wij zijn niet de enige met dit idee. Toen we hier aankwamen stonden er al twee andere SUV's hun tent op te zetten. Het is hier dan ook magisch mooi! Een gigantische zandbak met wit, zacht zand. Ik was bijna ontroerd toen ik de duin opklom en over de Sugar Dunes uitkeek. Zoiets heb ik nog nooit gezien en ik ben ongelooflijk blij dat ik hier nu met Jona ben. Top Valentijn ;)

    Onze tent wacht op ons. Ik kruip er zo in! Ik ben erg benieuwd naar morgen, wanneer we de duinen verder verkennen.

    (Oh ja, ik heb duizend foto's van dromedarissen en zandduinen. Bereid je hier maar al op voor ;) )
    Read more