Dag 1 - Reis en autorit naar Amalfi

May 5 in Italy ⋅ ☀️ 13 °C

Vroeg op, alles gesmeerd. Lekker op tijd op Schiphol. Rustig daar.
    Goede vlucht. Maar geen raampje waar wij zaten! Dankzij aardige purser naar lege rij met raampje. We worden getrakteerd op een prachtig uitzicht op de alpen.
    Leukste van de dag is het opgewonden en vrolijke gezicht van Mats! Vanaf opstaan t/m vlucht is het een grote heerlijke jongensachtige stuiterbal.
    Huurauto duurde even. Vrienden gemaakt met personeel waarvan er eentje een broer had die in Utrecht woont en een andere over twee weken op vakantie gaat naar Amsterdam. Wellicht daardoor upgrade en gloednieuwe auto. Flinke MG. Jammer van de zeer zwakke motor. Inhalen moet je goed plannen.
    Autorijden een feestje hier. Althans vind ik. Ilse en Mats denken er iets anders over. Ik integreer snel met de Napolitaanse rijstijl. Geen gezeik iedereen rijk zeg maar.
    Binnendoor route naar Amalfi. Prachtig door heuvels en later afdalen met uitzicht over de Middellandse Zee. Azuurblauw.
    We lunchen vrij laat en bestellen hongerig de luxe antipasti schotel voor 3 personen en daarna nog 3 hoofdgerechten. Maar die antipasti was gigantisch. Er bleven maar nieuwe lekkernijen op tafel komen. Gelukkig konden we de hoofdgerechten later nog afbestellen. Het was heerlijk, de plek heel leuk en we hebben enorm gelachen om onze naïviteit. De Italianen zelf maken van de zondagslunch een dagvullend programma en begrijpen niets van onze Hollandse jachtigheid.
    Amalfi is enorm toeristisch. We moeten dwars door knetterdruk voetgangersgebied om bij hotel te komen. Interessant autorijden, to put it mildly.
    Hotel ligt prachtig op heuvel. Trappen en lift. Parking was lastig te vinden.
    Enorm mooi hier. Zie foto's. Het is de citroenhoofdstad van de wereld. En dat merk je aan alle souvenirs en prullaria.
    Mats heeft Google maps met reviews ontdekt en kiest voor vanavond een pizza restaurant uit. Lekker. Daarna aanvallen op enorme citroenijs sorbet en ook nog kleinere ijsjes voor Ilse en mij. Vroeg naar bed.