• Day 3

Porto day 3

February 12, 2020 in Portugal ⋅ ☁️ 14 °C

Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia ogrodu z Kryształowym Pałacem. Ogrod piękny mimo pory zimowej. Pełen kwitnących tulipanów, róż, magnolii i kwiatów, których nie znam. Urozmaicony ptakami, jak pawie, kury, koguty i mewy. To był dzień świstaka. Planując trasę zwiedzania zabytków Porto na Google maps nie przewidzieliśmy problemów z GPS. Kiedy traciliśmy zasięg GPS, cała trasa się kasowała i na nowo trzeba było szukać zabytków. Dzięki temu krążyliśmy wokół placu Plac de Parada Leitao aż 3 razy. Zwiedziliśmy 3 kościoły, w tym niebieski cały w płytkach ceramicznych piękny Capella de Almas stojący przy ruchliwej ulicy. Doszliśmy do stacji kolejowej Bento, pokrytej w środku azulejos ze scenami z historii Portugalii. Spod stacji doszliśmy Rua ras Flores w stronę rzeki (zamknięta dla aut). Odchodzące od Flores uliczki są ciekawe i malownicze, pełne kamienic w płytkach kolorowych. Gdy ulica się kończy, poszliśmy do Palacio de Bolsa (historyczny budynek giełdy). W środku są piękne komnaty z motywami arabskimi. Trasę zakończyliśmy na księgarni z Harrego Pottera - Livaria Lello przy skwerze Praca de Lisboa. Dzień zakończyliśmy na regionalnych potrawach, m.in. Francesinha.Read more