Satellite
Show on map
  • Day 10

    Nairn

    November 30, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 6 °C

    Vanmorgen ontbijt gehaald in de supermarkt en om 10.10uur in de trein gestapt naar Nairn. Het blijft me verbazen hoe snel de landschappen veranderen, want in de trein werd het al snel weer heuvelachtig met allemaal herfstkleuren. Het is vandaag echt goed koud en op sommige stukjes was nog wit te zien van de nacht.

    Aangekomen in Nairn ben ik naar het hotel gelopen om mijn spullen weg te brengen, helaas was er niemand en kreeg ik een beetje mijn twijfels want wat als ik hier alleen zou slapen vannacht zonder dat er iemand aanwezig is? Well, eerst maar even het strand gaan bekijken en wauw 😍 Ik denk dat ik nog nooit zo’n sprookjes achtig strand heb gezien! Natuurlijk even een foto met mijn rugtas opgemaakt en toen maar terug om te kijken of ik iemand kon bellen. En ja hoor ik kreeg iemand te pakken, de eigenaresse was niet aanwezig maar vertelde dat ze zelf in het hotel sliep dus kwam haar man de sleutel overhandigen. Toch een fijn idee dat iemand aanwezig is. Hij gaf als tip om een wandeling te maken over het strand en dan te kijken of ik dolfijnen zou zien.

    Tas gedumpt in mijn tweepersoonskamer met zeezicht😏 en op naar het strand om een lange wandeling te maken en nogmaals wauw😍 Omringd door de heuvels en een prachtige lucht heb ik een hele lange wandeling gemaakt. Onderweg dacht ik ‘wat zal het lekker zijn om een duik te nemen’ en ongeveer 10 min daarna kwamen er 3 stoere vrouwen aangelopen die zo het water in gingen (ze vertelde er wel bij dat ze er een beetje tegenop zag😂) Eenmaal bij de haven aangekomen dacht ik een dolfijn te zien, dus mijn hoofd was helemaal vrolijk, bleek het een vogel te zijn🤣🥺 Beetje teleurgesteld….

    Terug gelopen via het dorp naar het hotel en onderweg de lekkerste Carrot cake ooit gegeten, bij een restaurantje met de liefste eigenaren. Met gekregen koekjes naar de hotelkamer, in de avond snel wat ergens gegeten en in het donker naar het strand want het schijnt dat er afgelopen 4 dagen het noorderlicht te zien was. Echt mijn nachtmerrie om in het donker ergens te zijn, het viel me uiteindelijk mee. Na een uur op het strand gezeten te hebben helaas niet het noorderlicht kunnen zien. Baal flink, maar heb een heerlijke dag gehad 😍
    Read more