Satellite
Show on map
  • Day 11

    Naar Inverness

    December 1, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 9 °C

    Mijn plan was om ‘s morgens nog een wandeling over het strand te maken en om dan naar Inverness te gaan. Helaas zit het weer niet mee en regent het dus besluit ik de eerst volgende trein te nemen. Moet nog haasten ook of ik moet 2 uur wachten op de volgende dus snel inpakken en doorstappen naar het station.

    Het fijne van hostels is dat je vaak je spullen eerder weg kan brengen. Ik wil morgen een nieuwe tour doen, dus schakel ik het thuisfront in om me te helpen kiezen. Want alleen reizen is ontzettend leuk, maar al die keuzes die gemaakt moeten worden is voor iemand die absoluut niet kan kiezen verschrikkelijk😅 De grote keuzes gaan goed ‘ik wil een trip maken’ of ‘ik wil naar die plek’, maar dan begint de ellende en moet je een hostel/hotel uitzoeken en ja welke van de 10 trips ga je dan maken🤔

    Ik besluit om een wandeling te maken, eerst naar de Ness Islands, wat ontzettend schattig is om te zien. Dan naar een park maar dat blijkt al snel uitgestorven dus draai ik om vervolg ik mijn weg langs de Ness river. Onderweg kom ik langs een bord die wandelpaden uitgestippeld heeft dus loop ik naar het puntje van Inverness. Onderweg spot ik Nessie op een bordje, maar ik heb haar nog niet in het echt gezien🤣
    Ik kom door een nogal ghetto wijk, waar de (gebruikte) condooms op de grond liggen. Op de een of andere manier kom ik steeds op dit soort plekken uit, maar ik wil toch echt het uitzichtpunt bereiken dus loop ik gewoon door. En bizar hoe iets zo snel zo mooi kan worden, het uitzicht is weer super mooi en dat in de stad. Het pad vervolgt langs het niemands land en moet ik een treinspoor over, ik heb in totaal 17 km gewandeld🤩

    In het hostel ontmoet ik mijn nieuwe kamergenoten waarvan een vrouw, rond de 70 gok ik, in het bed boven mij ligt. Zij verteld dat het andere meisje de tour die ik misschien wil doen vandaag doet en dat ze om 8 uur terug is dus dat ik dan even kan vragen hoe of wat.

    Dit hostel heeft een fijne keuken dus besluit ik eten te halen in de super, maar de keuzes maken gaat vandaag echt verschrikkelijk dus eindig ik met soep en brood. In de keuken raak ik aan de praat met mijn kamer genootje Barbara en kom ik er achter dat ze in Littlehampton woont ongeveer 30 min van Chichester vandaan waar ik 5 jaar geleden stage heb gelopen. De meiden die de tour hebben gedaan komen terug en zo hebben we nog met een groepje een tijd zitten praten. Morgen ga ik de tour doen naar the Isle of Sky en een Australische jongen gaat heel toevallig ook.
    Read more