• Day 8

Big Sur - Nepenthe ravintola

July 23, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 12 °C

Aamupäivä ajelua Big Surin alueella. Ei hellettä, mutta ei onneksi sumuakaan.. Big Sur on Keski-Kalifornian rannikolla sijaitseva harvaan asuttu alue, jossa Santa Lucian vuoristo kohoaa äkillisesti Tyynestä valtamerestä. Big Surin pohjoisraja kulkee noin 190 km San Franciscosta etelään ja eteläraja suunnilleen 394 km Los Angelesista luoteeseen.
    Viileä tuuli osui moneen kohtaan, mutta saimme ihastella upeita rannikkomaisemia silmänkantamattomiin.
    Vaikka ruuhkaa ja jonottamaan joutui, niin lounas Nepenthe ravintolassa oli täydellinen elämys.
    Pfeiffer Big Sur State Park - Alue missä voi halutessaan päivän käyttää maastossa vaeltaen myös hieman haasteellisemmillakin reiteillä. Meidän varusteet eivät olleet riittävät, mutta kuulemamme vinkin perusteella on paljon upeita maisemia näiden reittien varrella nähtävänä.
    Aikaa saa varata useamman tunnin, jos haluaa välillä vaikka laskeutua tieltä ihan meren rannalle saakka.