taiwan

October 2017
A short but fine adventure by Max
  • 323kilometers

Taipei

October 26, 2017 in Taiwan ⋅ ⛅ 22 °C

Hallo! Het is even geleden, onze excuses!
    We vlogen van Hong Kong naar Taipei en dat ging vlot. We hadden een uur vertraging wel maar kregen eten op onze vlucht van een uur dus wij klagen niet.

Taipei is geen Hong Kong. Het is er druk maar niet zo gek als HK en de hoogbouw is ook veel gewoner. We dragen hier wel soms een mondmasker met al die brommerkes en hun uitlaatgassen.
    Er zijn veel mooie tempels, weer helemaal anders dan die in HK of Japan.

We deden 2 dagen Taipei centrum, bezochten tempels en musea, aten beef noodle en beklommen de Taipei 101 toren (450 meter hoog).

Vandaag zijn we in Jia Jiu Liao. Hier is een waterval die enkel via dat roze treintje te bereiken is. We hebben hier ook gezwommen ik de rivier in de jungle waar er geen kat was.

We slapen in een hotel in Taipei en het is heerlijk om eens een zacht bed te hebben en niet in een air bnb kamer te slapen.

Joy eet elke ochtend edamame en paprika als ontbijt in het hotel. Ik vind dat wel stoer want ik eet cornflakes, de westerling dat ik ben.

Taipei 2

October 27, 2017 in Taiwan ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag bezochten we de theevelden in Pinglin.

Er geraken was niet simpel en het mannetje in het infocentrum sprak geen Engels. Maar het lukte ons om een fiets te huren, kochten een lunchpakket en gingen er theegenaan!

Het junglepad was zo goed als verlaten, heel af en toe eens een theegenligger. We reden langs de rivieren door de bergen. Oolong we juist gefietst hebben weet ik niet maar theegen dat we terug in het dorp waren was het al namiddag. Theeft zeker deugd gedaan die frisse en bijna zoete berglucht na al die uitlaatgassen. Het regende wel een beetje dus dat was wel een theegenvaller.

Hualien dag 2

October 29, 2017 in Taiwan ⋅ ☀️ 20 °C

40km gefietst. Schat ik. Joy schat 5 km maar Joy denkt ook dat een gemiddeld huis 3 mensen op elkaar groot is oftewel 28 meter hoog. Dus ik zou op mijn schatting afgaan (ik heb het stiekem ook uitgerekend met google maps ik vogelvlucht).

Wij zijn in oost Taiwan nu, een stad genaamd Hualien.

Gisteren gingen we naar Taroko gorge, een nationaal park met rotsen van marmersteen, heel erg mooi. Er was een muziekfestival met klassieke muziek en dat had wel iets zo in de groene marmerbergen.

Vandaag gingen we op een fietstocht op de mountainbike. Zee aan de rechterkant en de jungle en bergen links met geen kat op de baan, zeer magisch. Er was wel waanzinnig veel wind wat zorgde voor metershoge zeegolven maar ook voor een sterke tegenwind op de terugweg. 'S middags staken we ons vol met dumplings voor nog geen 3 euro voor ons tweetjes.

Morgen keren we terug naar Taipei om dan door te gaan naar Tainan, grote omweg maar het kan niet anders.

Tainan

October 30, 2017 in Taiwan ⋅ ⛅ 21 °C

We hebben 475 km afgereisd vandaag.

We zijn aangekomen in Tainan, het Kyoto van Taiwan. Gewoon omdat ze hier veel oude tempels hebben. We hebben er al 2 bezocht en eerlijk gezegd zijn die in Taipei mooier. Morgen doen we er nog enkele en keren dan 's avonds met de high speed rail (de shinkansen van Taiwan) terug naar Taipei waar we nog 2 keer slapen voor we naar Busan vliegen.
    Ik heb vandaag al 3 donuts gegeten en heb er nog 2 gekocht. Joy vindt dat ik wat aan het overdrijven ben en vraagt zich af waar ik die steek. Mijn filosofie is: je weet nooit wanneer je laatste keer donuts eten is dus geniet ervan.

We vertrekken zodadelijk naar nog een night market om weer eens lokaal en hopelijk lekker te eten.

Ik nam vandaag geen foto's want 80% van onze dag was in de trein zitten, sorry!