• Day 3

Candy

February 26, 2022 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Iebraucam Candy. Tiekam aizvesti uz batikas darbnīcu, ražotni, veikalu. Mums tiek parādīts kā veido batikas uz auduma no dabīgām Šrilankas izejvielām-krāsām. Ļoti skaisti zīmējumi, kā gleznas.
    Esam piebraukuši Candy pilsētā pie Šrilankas vissvarīgākā Budisma tempļa, kurā atrodas Budisma vissvarīgākā relikvija: Budas zobs un Svētā Budas zoba templis.
    Zobs uz Šrilanku tika atgādāts no Indijas 371 gadā, kas bija palicis pēc Budas kremēšanas. Zobam tiek piedēvēts burvja spēks. Vietējie nāk ar dāvanām un lūgšanām pēc palīdzības .Budas svētkos zobu ievieto speciālā kastē, kuru uzliek uz speciāli apmācīta ziloņa un vadā pa pilsētu, svētku procesijā. Iepriekšējais zilonis strādāja 40 gadus, kad tas nomira, tam par godu izbūvēja mauzoleju, kurā tas stāv kā izbāzenis.
    Vietējie iedzīvotāji uz templi nāk baltās drēbēs. Templī drīkst ieiet tikai basām kājām. Mums arī bija jāiet basām kājām. Kurpes nodevām kā garderobē, tikai bez numuriņa, kā mēs smējāmies, nez vai nākot atpakaļ savas kurpes vairs dabūsim. Vietējie uz templi nāk ar ziediem vai dāvanām, kas paredzētas mūkiem. Dāvanā ir higiēnas preces, kāds katliņš vai auduma gabals, proti saimniecībā noderīgas lietas. Mūki negatavo ēdienu, to viņi dabū katru dienu ejot uz pilsētu un meklējot žēlastības dāvanas. Templī parasti dzīvo 3-4 mūki. Tad ēdienu meklēt iet pa vienam un pārējiem atnes.
    Pie tempļa ir sava veida bizness. Tur tiek gatavotas un pārdotas ziedu kompozīcijas, kuras pamatā tiek gatavotas no Lotosa ziediem. Tā ir liela problēma, jo masveidā tiek iznīcināti Lotosa ziedi. Tiek apsvērta doma, ka Lotosa ziedi jāiekļauj aizsargājamo augu sarakstā, lai pasargātu no iznīcības.
    Bet skats ir ļoti skaists, pilnie galdi ar krāšņajām ziedu kompozīcijām un cilvēki baltajos tērpos, kas tos nes uz templi.
    Pēc tempļa apmeklējuma, pēc svētajām garīgajām vērtībām mūs aizved uz Šrilankas teātri, kur tiek izrādītas nacionālās dejas, dziesmas, mūzika, uguns šovs.
    Skaisti tērpi, savdabīgas dejas, iespaidīgs uguns šovs. Mums kā dejotājiem interesanti skatīties.
    Beidzot pēc tik garas un iespaidiem piepildītas dienas nokļūstam vienīcā- Devon Hotels Limited Candy pilsētā. Trīs zvaigznes. Hotelis labs ar baseinu. Izmantojam baseinu, kura malā redzam sikspārņus. Ir jau tumšs, baseins izgaismots, palmu ieskauts. Skaisti un ir jauka veldze pēc garās dienas.
    Tad seko tradīcija- neliels aperitīvs pirms vakariņam ar Ievu un Aigaru un dodamies vakariņās. Šīs ir otrās vakariņas. Šoreiz ir Zviedru galds. Tas labi, ko redzi, kas uzrunā, vari paņemt. Ir augļi un dažādu ēdienu pārpilnība. Garšīgi. Noguruši un laimīgi dodamies pie miera.