Sommarens resa med husvagnen

Inte riktigt hemma

July 30, 2019 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Kunde inte riktigt förmå oss att åka hem och klippa gräsmattan så det blir en natt till, nu i Fagerviken. Väldigt fin ställplats vid vattnet. Ingen service och ingen avgift

Ruin middag

July 29, 2019 in Estonia ⋅ ⛅ 21 °C

Vi kom tidigt till färjan, så vi stannade och käkade och satt och läste lite några km före hamnen. Helt ok ställe att stanna till på för att fördriva lite tid

Hästhoppning

July 26, 2019 in Latvia ⋅ ⛅ 23 °C

När vi satt och googlade vad man skydda göra i Riga, så hittade vi att det var internationella hopptävlingar med OS-kval för de baltiska länderna och några till, Gratis inträde och Gratis parkering

Riga

July 26, 2019 in Latvia ⋅ ⛅ 23 °C

Tog bilen info till Riga besökte centralmarknade och käkade i gamla stan. Marknaden ligger i gamla zeppeliner hallar, mycket mäktigt. Nästa lika fascinerande att gå på den enklare marknaden bakom

Platsbyte

July 24, 2019 in Latvia ⋅ ☀️ 20 °C

En skön princip på den här campingen är att det var fritt från att byta plats om man det blev en bättre plats ledig. Idag åkte finnarna som stog längst fram hem så vi passade på att byta. Magiska solnedgångarRead more

Karkle kopos camping

July 22, 2019 in Lithuania ⋅ ⛅ 17 °C

Mycket trevlig liten familjecamping. En gräsplan med plats för ca 20-25 ekipage. 15 EUR natten inkl el, dush Wifi. 3 toaletter, 2 duschar. Tillgång till tvättmaskin utan kostnad.Trevlig personal som pratade bra engelska. 7 min promenad till fantastisk strandRead more

Kuriska näset.

July 21, 2019 in Lithuania ⋅ ⛅ 22 °C

Vi tog bilen ut till kuriska näset hela vägen ner till ryska gränsen. Man tar en bilfärja över från "nya terminalen" en personbil kostar 12.30 EUR för tur och retur, då ingår passagerare sen när man kommer till gränsen för naturreservatet kostar det ytterligare 20 EUR för personbil. Härlig natur men vi åkte mest fram och tillbaka. Långa köer vid färjan tillbaka. Tydligen är det mest på söndag emRead more