Tobias Rosén

Joined August 2018Living in: Bergby, Sweden

Fredag

November 16 in Sweden

Hade planerat att komma iväg vid 12, det blev 15. Mycket att göra hemma och det känns ju dumt att stressa iväg till att ta det lugnt. Blir liksom lite meningslöst då. Stannade i Ockelbo på vägen och handla samt köpte en räkmacka. Väl framme var det inte så dumt campingkäk med räkmacka och vitt vin...
    Njöt av den fantastiska "mångatan" innan vi somnade tidigt

Paddling Björkångern

October 14 in Sweden

Efter en härlig soluppgång och sen frukost gav vi oss iväg på en paddeltur. Vi började i Tönnebrosjön och paddlade upp genom björkågerån. Det blev ett kortare lyft vid E4.an. Som tur var gick det att lägga på den här sidan och paddla under... Fortsatte björkångerån in till övre- och undre-skalsjön vidare in i björkångern. Fantastiska vyer. Vad mycket det finns att se och vad mycket det finns kvar att utforska.Read more

Soft

October 13 in Sweden

Tog det ganska lugnt idag. Var hem och hjälpte Frida med hästarna. Senare kom hon ut och hälsade på vid husvagnen. Vi stekte glöhopper på muurikkan. Mysigt! Undra vem som vågat köra ner på stranden? Såg ut som det var nära att bli en fastkörning

Avresa

October 11 in Sweden

Efter att ha fixat hästarna och packat vagnen så kom ett pling i telefon, takräket som vi hade beställt hade kommit. Då blev det också ändring av resmål. Vi hade bestämt att om takräket kom skulle vi åka till Orrnäset annars Åmotskogarna. Nu var det bara att hämta, montera och åka. Kul.
    När vi kom fram så testade vi kajakerna på en korttur ca 45 min. Det är nog 3 år sen vi paddlade

2018-08-07

August 7 in Sweden

Vaknade 03.59, larmet ställt på 04.00!
    Vi packade ihop det sista, gick med Mynta och kom iväg 04.25. Wazy visade ankomst 07.56 incheckningen stängde 08.00 ytterligare en nervös färd mot färjan. Hatar färjor. Ingen trafik så vi körde tom in lite tid i början men när vi kom ut på motorvägen så tappade vi ingen. När vi kom in i Polen så visade den 07.41 tankade och stannade och gick med Mynta samt skruvade fast ena backspegeln som höll på lossna. Tuggade vidare. Rätt som det är står vi vid en väg färja... Det hade jag inte räknat med. Gps drog i väg till 8.28.... den kom inom några minuter, kostade inget. Väl på andra sidan så var gpsen tillb åska på 7.45. Imponerade dåligt skyltat vid färjan. Trillade igenom incheckningen 8.04 efter att ha köat lite på slutet. Puh. Det fanns 3 båtar som man kunde åka ombord på och ingen personal att fråga.. Nu gällde det att välja en som gick till Sverige. Men som vanligt så löste det sig genom att vi gissade rätt 😁Read more

2018-08-06

August 6 in Germany

Tog en tur till udden Akrona, Mysig liten by men rätt turistig. De flesta tittade på en fyr som inte var mycket att hurra för. Vi tankade och åkte till stranden istället. Mycket folk trots att det blåste
    På em bokade vi om färjan så vi åker från swinoujcie, kl 9 istället för Rostock 22.30 eftersom vi måste lämna campingen kl 11 och det bara är ca 3h resa så blev det dumt. En massa dötid och ser en 80 mils resa i Sverige. Nu blir det tidig morgon istället . Larmet på 04.00. Färja på dagen. Några timmar upp genom Sverige och övernatta där och ändå hemma tidigare.
    Packade allt som gick på kvällen. Vi till och med kopplade vagnen. Pratade en hel del med de nya tyska granarna som var mycket trevliga, synd att de inte kom lite tidigare.

2018-08-05

August 4 in Germany

Sämre väder idag, blåsigt och mulet. Vi tog en tur med bilen. Först länge ut på udden där vi trodde att det var ett naturreservat, men det var bommat och förbjudet att beträda. Enl några vi mötte som klättrat över en betongvägg ner till stranden så var det en gammal militär anläggning. Förbjudet skylten pratade dock om elektriska installationer. Åkte ner till färjan för att se hur det såg ut, kändes inte bra så vi bestämde att ta samma väg som vi kom när det är dags att åka.Read more

Never miss updates of Tobias Rosén with our app: