Satellite
Show on map
  • Day 6

    De terugreis naar Nederland

    August 8, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 23 °C

    Na een redelijke nacht, met onderbrekingen waarbij ik stretch oefeningen heb gedaan, heb ik genoten van een zeer luxe ontbijt. De honing die je er kon krijgen was nog op de honingraat. Zeer bijzonder. Zelf geniet ik nog het meest van een Engels ontbijt: scrambled eggs met spek/ham. Als toetje een gevulde croissant met pudding. Mmmm.
    Vergeet ik bijna te vertellen dat ik niet op de lijst stond voor het ontbijt! Ze hadden mij dubbel geboekt en de kamers verwisseld! Gelukkig is dat wel goed gekomen. Om
    9.00 uur zat ik in de auto. Nog even langs het eerste hotel om mijn achtergelaten spullen op te halen.
    De eerste 3 uur heb ik alleen maar door de bergen gereisd. Wat een genot! Daarna de Brennerpas! Blijft leuk.
    Toen de snelweg. Wat een drama. Files, wegwerkzaamheden, heel veel vrachtwagens en nog meer campers en caravans!
    De reis zou 7 uur duren, maar ik heb er zeker 10 uur over gedaan. Wel met de nodige stops.
    Kom ik uiteindelijk aan in Speyer, Duitsland, waar ik een tussenstop had gereageerd in een hippie caravan. Hippie is het zeker. De foto’s spreken voor zich. Het is op een industrieterrein. Ik mag gebruik maken van een toilet 100 meter bij mij vandaan in een soort loods. Naast mij wordt een soortement van container verhuurd aan een moeder en dochter uit Tenerife. Gelukkig sta ik dus niet alleen op dit terrein. Er zijn overigens wel andere bewoners in de buurt waaronder de eigenaar van de caravan. Alleen heb ik hem nog niet ontmoet. Alleen zijn ongeveer 13 jarige zoon die mij ontving. Weer een onverwacht avontuur 😊

    Tot slot: morgen reis ik af naar Nederland. Het einde van deze trip.
    Zal ik ooit zo’n wandeling weer boeken? Nee. Daar ben ik nu wel achter gekomen. Het vergt teveel van mij lichamelijk. Dat heb ik een volgende keer er niet meer voor over. Had ik het willen missen deze reis? Ook dat niet. Voor geen goud ter wereld. Daarvoor heeft het mij teveel gebracht.
    Ga nu op zoek naar wandelingen waar ik lekker ontspannend van mag genieten tijdens het wandelen zelf. Er is nog zoveel meer….
    Niet dat ik een uitdaging uit de weg ga, maar wel fysiek haalbaarder.

    Ik wil jullie allemaal bedanken dat jullie met mij deze reis gevolgd hebben. Ik heb mij daardoor nooit alleen gevoeld. Het was alsof jullie meeliepen 💋
    Op naar het volgende avontuur 😊
    Read more