Rinsey Cove

August 7, 2023 in England ⋅ ☁️ 17 °C

Onderweg naar Rinsey Cove kwamen we bij toeval (omdat we verkeerd reden) langs Helston Gunsmith die een heel aantal indrukwekkende tanks heeft staan op zijn parkeerplaats.

Dagje strand, zwemmen in de zee en rotsen klauteren bij prachtige strand van Rinsey Cove / Porthcew.
    Indrukwekkende ruige zee, rotsen, kliffen en inhammen langs de kust waar je mooi langs kunt klauteren. Boven de kliffen loopt het Southwest Coast Path. Daar staat
    De kinderen waren uren zoet met mooie stenen zoeken en de inhammen te onderzoeken.
    Voor Sandy een grote uitdaging om langs de rotsen naar beneden te klauteren.

Ook staat er daar de Wheal Propser Tin Mine engine house welke slechts van 1860 tot 1866 operationeel was.

In de avond zijn Jelte en ik nog even gaan wandelen om enkele schachten van de voormalige mijnen te vinden. Die hebben we inderdaad gevonden maar de stijle diepen schschten waren goed afgezet en waren ook onder water gelopen.

Ik lig de footprint vanuit bed te schrijven. Sandy is nog even douchen in de hoop dat haar voeten warm blijven... en ik moest haar bedsokken alvast opwarmen in mijn slaapzak. Volgend jaar moet er een kruik mee... zucht...