East Pool Mine

August 8, 2023 in England ⋅ ☁️ 18 °C

Vannacht heerlijk geslapen, met heerlijk warme voetjes 😁👣. Vanochtend werden wakker middenin een Engelse wolk, dus vandaag geen uitzicht op zee. Wel typisch Engels weer natuurlijk, dus het heeft ook wel wat.
    We hebben heerlijk rustig aan gedaan en besloten om vandaag maar iets te doen waarvoor we naar binnen zouden kunnen. We zijn daarom naar de East Pool Mine gegaan. We hebben een National Trust card gekocht, zodat we ook vaker een museum of bijzondere plek zullen bezoeken.
    We hebben een 1 uur durende rondleiding gedaan en tijdens de rondleiding de belangrijkste dingen vertaald voor Veerle en Jelte. Het begon met een film waarin in het kort het winnen van koper en tin werd uitgelegd tot terug in het Bronzen tijdperk. De helft van de tin over de hele wereld kwam destijds uit Cornwall! En tot 1998 was de laatste mijn hier actief. Er zijn plannen om weer tin te winnen in mijnen om minder afhankelijk te zijn van China.
    Jelte vond de rondleiding ook gaaf, alleen was hij teleurgesteld dat we de mijn niet daadwerkelijk meer in kunnen. Maar ja, die staan vol water.
    Nadat we de rondleiding hadden afgesloten zijn we nog langs de The Great Flat Load gereden en hier hebben we ook nog rondgelopen. Hier kon je op een hek staan om in een diepe mijnschacht te kijken.

Kortom, ondanks het mistige en miezerige weer, toch weer een hele leuke dag gehad. Morgen zijn we van plan om naar de Helston Railway te gaan en daar een stukje met een oude stoomtrein mee te rijden (hij zal alleen morgen waarschijnlijk op diesel rijden).