United Kingdom
Wendron

Portsmouth - Helston

August 5, 2023 in England ⋅ 🌬 16 °C

Vanochtend na weer een lekker Engels ontbijt, zijn we rond 10 uur vertrokken naar Zuid-West Engeland. Eerst nog de boodschappen voor vandaag gehaald en toen konden we echt vertrekken....
      Het was best druk onderweg en er zijn enorm veel rotondes in Engeland. Onderweg hebben we best wat regenbuien gehad, maar steeds meer kort.
      Halverwege de 5 uur durende rit, zijn er gestopt bij eens strand vlakbij Lynes Regis. Mooi strand aan de glooiende heuvels en er hadden stralend weer. Er hebben aan een picknicktafel gegeten en zijn nog kort over het strand gelopen om daarna onze erg te vervolgen.
      Rond half 6 waren er bij de eindbestemming, Roselidden House Camping, echt een kampeerboerderij. Het is een kleine camping waar nu zijn 12 tenten staan. Ze hebben ezels en geiten. En we hebben in de verte uitzicht op zee. Wel was er een enorme wind, daarin besloten we eerst te eten en daarna pas de tent op te zetten. Gelukkig hebben ze 2 overkappingen wat je beschutting kunt zoeken, dus daar konden we koken en eten. Ook kon Veerle even tot zichzelf komen, zij moet wat wennen aan de kleine camping en heeft wat last van heimwee.
      Na het eten hebben we de tent opgezet. Dit de harde wind, heb ik wat overhaast de tent vastgezet op minder sterke punten. Hierdoor is een stuk tent gescheurd. Hopelijk kunnen we dit nog maken en hopelijk blijft het vannacht droog, zodat er geen natte buitentent op de binnentent komt te hangen. Duimen.
      We gaan hier weer verder genieten, de omgeving is in ieder geval prachtig. Wel zijn we tegelijk met de kinderen naar bed gegaan, want heel warm is het niet in de avond 🥶.

Helston

August 6, 2023 in England ⋅ ☀️ 18 °C

Rustig dagje.
      Wat tentreparatie werkzaamheden en inkopen doen.
      Ook in Helston hebben we een stukje gewandeld bij Coronation Park, een park dat aangelegd is is in 1912 voor King George V.
      's avonds nog een wandeling gemaakt met Jelte naar enkele ruïnes die op loopafstand van de camping liggen. Die ruïnes zijn van tin- (en een beetje koper-) mijnen en daar stikt het blijkbaar van in deze omgeving. Deze gebouwen waren motorhuizen van de mijnen die het water in de mijnen afvoeren (in
      Bijzonder om deze eeuwen oude gebouwen als ruïnes in de weilanden te zien of langs de kant van de weg te zien.
      Ook leuk dat de ruïne in het weiland langs een "public footpath" ligt waar je over de bekende trappetjes moet klimmen om in het weiland te komen.

East Pool Mine

August 8, 2023 in England ⋅ ☁️ 18 °C

Vannacht heerlijk geslapen, met heerlijk warme voetjes 😁👣. Vanochtend werden wakker middenin een Engelse wolk, dus vandaag geen uitzicht op zee. Wel typisch Engels weer natuurlijk, dus het heeft ook wel wat.
      We hebben heerlijk rustig aan gedaan en besloten om vandaag maar iets te doen waarvoor we naar binnen zouden kunnen. We zijn daarom naar de East Pool Mine gegaan. We hebben een National Trust card gekocht, zodat we ook vaker een museum of bijzondere plek zullen bezoeken.
      We hebben een 1 uur durende rondleiding gedaan en tijdens de rondleiding de belangrijkste dingen vertaald voor Veerle en Jelte. Het begon met een film waarin in het kort het winnen van koper en tin werd uitgelegd tot terug in het Bronzen tijdperk. De helft van de tin over de hele wereld kwam destijds uit Cornwall! En tot 1998 was de laatste mijn hier actief. Er zijn plannen om weer tin te winnen in mijnen om minder afhankelijk te zijn van China.
      Jelte vond de rondleiding ook gaaf, alleen was hij teleurgesteld dat we de mijn niet daadwerkelijk meer in kunnen. Maar ja, die staan vol water.
      Nadat we de rondleiding hadden afgesloten zijn we nog langs de The Great Flat Load gereden en hier hebben we ook nog rondgelopen. Hier kon je op een hek staan om in een diepe mijnschacht te kijken.

Kortom, ondanks het mistige en miezerige weer, toch weer een hele leuke dag gehad. Morgen zijn we van plan om naar de Helston Railway te gaan en daar een stukje met een oude stoomtrein mee te rijden (hij zal alleen morgen waarschijnlijk op diesel rijden).

Trenear-Far South Cornwall

January 10, 2020 in England ⋅ ⛅ 45 °F

Came down this way to visit the Poldark mine and take the tour. We got all the way down and Sadly it was closed. Instead we had lunch at a really great “hidden away” restaurant. On the way back we had a bit of a driving adventure.

The Slice of Cornwall restaurant had a little honesty shop full of second hand bric-a-brac.

This is the furthest south of the trip.

Wendron, وندرن