Sennen Cove

August 14, 2023 in England ⋅ ☀️ 17 °C

Na een zeer onrustige nacht (regen en harde wind) was het vanmorgen gelukkig droog, na het ontbijt kwam de zon zelfs door.

We zijn een wandeling gaan maken van het kampeerterrein naar Land's End waar het echt toeristisch is. Het terrein is particulier bezit en er wordt goed geld verdiend aan het parkeren, horeca, toeristenwinkeltjes, familie attracties en voor een foto bij het Land's End landmark (betaald!... En geografisch is het niet een het meest westelijke deel, dat is een huisje een stukje verderop op de klif). Maar de uitzichten waren erg mooi en dankzij het mooie weer waren de Scilly eilanden te zien (bijna 30 km).

Daarna zijn we naar het Mayon klif gelopen waar het scheepswrak van de RMS Mulheim ligt welke in 2003 gestrand was op de rotsen voor de Mayon klif.
    Daar zijn Veerle en Jelte naar beneden geklauterd (onderweg mooie stenen, prachtig graniet)... Helaas mochten we van de baas die nog boven stond niet dicht bij het schip komen (zou gevaarlijk zijn ofzo).

Daarna zijn we verder gewandeld naar de stranden bij Sennen gelopen waar een zandstrand is en we tussen de surfers konden zwemmen. Het water was mooi helder en er waren hoge wilde golven. Veerle en Leon hebben daar gezwommen, het water was best lekker

Daarna zijn via een public footpath tussen de weilanden naar de camping gewandeld.