Land's End coaster

August 15, 2023 in England ⋅ ⛅ 15 °C

Langs de camping komt ongeveer 2x per uur een dubbeldekker voorbij gereden, sommige met open dak en sommigen dicht. De Land's end coaster. Volgens een van de werknemers van de camping een prima manier om hier de omgeving te verkennen. Dus we hebben vandaag een rondreis met de dubbeldekker gemaakt.
    De start was om de hoek en vanuit de open bovenverdieping hadden we prachtige uitzichten op de stranden, zee en rotsen. Vanwege de smalle weggetjes hier, krasten de takken regelmatig tegen de bus.
    In St Just was het zo smal en er stond ook nog een vrachtwagen aan de kant van de weg stil, waardoor we de kozijnen van de huizen aan zouden kunnen raken. We hoorden de bus de muur raken, het zou dus maar je huis zijn 😱.

Bij de Geever Tin Mine zijn we uitgestapt en rond gelopen. We zijn niet naar binnen gegaan, want donderdag hebben we al tickets voor een andere mijn.
    Na ongeveer een uur kwam de volgende bus weer en we moesten ons nog wat haasten om deze te halen.

In St Ives zijn we weer uitgestapt. Dit is een oud vissersdorpje waar veel kunstenaars de oude vissershuisjes en mooie stranduitzichten komen schilderen. Ondanks dat het heel mooi was, vonden wij het vooral heel toeristisch. Enorm druk, zo druk hebben we het de afgelopen weken niet gezien.
    In St Ives wilden we op de bus verder naar Penzance en zo door terug naar Land's End. Maar de bus kwam niet, dus hebben we maar een andere bus gepakt naar Penzance om daar over te stappen op de bus naar Land's End.
    Na weer een mooie route, wel minder spectaculair dan het begin van de route, kwamen bij de haven van Penzance en daar bleek... De laatste bus naar Land's End reed net weg!
    Na improviseren de bus naar St Just, van daar gelukkig naar Sennen en vandaar nog 20 minuten gelopen, toch terug op de camping gekomen.
    Veerle heeft wel de hele dag haar ogen uitgekeken in de toeristische plaatsen naar de vrouwelijke mode, uithangende billen en borsten komen hier veel voorbij. Maar, ze heeft ons op het hart gedrukt dat we ons geen zorgen hoeven te maken, ze vindt het niet mooi 🤭.
    Vanavond om 22.00 uur nog kijken naar het vuurwerk boven Land's End, dat is hier iedere dinsdag en donderdag bij redelijk weer.