Storm Betty

August 18, 2023 in England ⋅ 🌬 18 °C

Vandaag was er regen voorspeld dus zijn we wat gaan winkelen.
    Op de weerapp zagen we al wel code geel i..v.m. storm Betty.

Het regende hard en waaide aardig. Toen we rond half 6 terug kwamen bij de camping bleek deze gesloten te zijn en stond er bijna geen tent meer, of waren ze door de storm kapot gewaaid.

Helaas lag onze tent ook half om, tentzeil gescheurd en stokken geknakt en gebroken.

Achteraf hadden we misschien de tent in moeten pakken, maar we hadden niet verwacht dat de storm zo zwaar zou zijn. Tent stond op alle punten goed vast inclusief alle scheerlijnen maar er zijn blijkbaar maar weinig tenten die een windvlaag van 100km/u kunnen weerstaan.

Veerle en Jelte waren toch wel aardig geschrokken en hadden verdriet, zeker toen Jelte zn knuffel nog ff kwijt was.
    Uiteindelijk hebben ze in de auto filmpjes gekeken in de tijd dat we de spullen ingepakt hebben.

In de storm hebben wij onze spullen provisorisch ingepakt en de tent in de afvalcontainer gegooid.
    De auto konden we in een stal binnen zetten zodat we toch onze dakkoffer konden openen (buiten hadden we dat niet gedurft met die wind).

Helaas was er in de omgeving geen accomodatie te vinden dus hebben we besloten om vanavond nog door te rijden tot Exeter waar we ook van maandag t/m woensdag hadden geboekt.

Jammer dat het zo abrupt eindigt, we hadden graag nog e.e.a bekeken in deze regio.
    Zonde van de tent maar die is al 10 jaar oud en begon al verschillende gebreken te vertonen.