Sri Lanka 2017

July - August 2017
A 33-day adventure by Jack Read more

Vroeg op

July 13, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 30 °C

Om 6 uur ging de wekker want om half 7 kwam onze chauffeur. We gaan op weg naar Dambula en onderweg gaan we eerst naar het olifanten weeshuis in pinnawala. Onderweg eerst nog even ontbijten en om 9 uur waren we er. Precies op tijd want ze gingen de baby olifanten de fles geven. Erg leuk om te zien maar wel wat gemaakt. Het was erg druk met schoolkinderen allemaal mooi in hun school tenue. Toen nog even een olifant gevoerd en richting de rivier waar alle olifanten heen gaan om te badderen. Erg leuk om te zien maar zoals eerder gezegd wel wat gemaakt. We gaan ze gelukkig ook in het wild zien. Na een hapje eten door naar ons verblijf in Dambula. Het was nog ongeveer 2 uur rijden door een prachtig landschap met palmbomen teakbomen en rubberbomen. Af en toe nog een budha tempel erg mooi. In Dambula zitten we midden in de bush bush en mogen we na 1930 niet meer in de rondte lopen. Dit door de wilde olifanten die vaak komem buurten. Kamers zijn super leuk alleen moeten we goed alle deuren dichthouden anders stelen de apen alles. We hadden het nogal warm en wilde lekker plonzen dus zijn we naar de overkant gelopen waar een mooi hotel staat waar we voor 30 euro pffff best veel lekker kunnen zwemmen. Ook een glaasje wijn 6 euro is best duur maarja we hebben vakantie. Vanavond kookt de eigenaar voor ons een hopelijk heerlijke curry. We zullen zien tot dan. Nou de curry was heerlijk. Echt in de jungle eten met alleen maar dieren geluiden echt gaaf. Morgen weer vroeg op want dan gaan we de sigiriya rock beklimmen. Dus de wekker staat om 630. Welterusten.Read more

Actief ochtendje

July 14, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 24 °C

Vanmorgen om half 7 op ontbijten en op weg naar de Sigiriya rock ook wel leeuwen rots genoemd. Kaartjes kopen en gaan. Heeeeel veel traptreden maar super gaaf en mooi. Stijn en Emma hebben het goed gedaan. Eenmaal boven een erg mooi uitzicht bovenop was vroeger een tempel complex. Het begon al aardig warm te worden dus rustig aan naar beneden lopen . Onderweg weer heel veel schoolkinderen gezien weer een idee voor een schoolreisje. Eenmaal beneden waren er heel wat apen ook een paar kleintjes die nog onder hun moeder hingen. Toen met onze chauffeur naar een hout snijderij geweest om te kijken hoe ze al die beeltjes van hout maken. Toen weer door naar ons huisje. Hapje eten en even chillen en dan vanmiddag op safari. Tot dan.Read more

Yeahhh wilde olifanten

July 14, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 16 °C

Om 2 uur gingen we op pad om naar kaudulla nationaal park te gaan. In echte safari auto gingen we op pad. Naar het park toe was nog ongeveer 1.5 uur rijden. Eenmaal in het park kunnen we kort zijn olifanten olifanten en nog meer olifanten. Wat gaaf om te zien. Alleen waren we niet alleen er waren heel wat jeeps om naar de olifanten te kijken. Maar aan het einde van de dag werd het wat rustiger en konden we in alle rust genieten van dit mooie park. We hebben ook nog een adelaar gezien en buffels en pauwen en heel wat vogels waar ik de naam niet van ken. Ook nog een krokodil en wat herten gezien. Toen weer terug naar huis waar weer een heerlijke maaltijd klaar stond. We hebben genoten van deze dag en van het heerlijke eten. Morgen uitslapen en dan een dag naar polonaruwara of zoiets. Tot dan.Read more

Pffff warm maar mooi

July 15, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 20 °C

Vanmorgen uitslapen wekker om 8 uur en om 9 uur weg. Eerst nog een heerlijk ontbijt met fruitshake pannenkoeken en ei toast jam. Toen met onze chauffeur naar polonarawara een groot tempel complex. De rit duurde ongeveer 1.5 uur maar onderweg geniet je van al het moois. Ook zagen we een paar vrachtwagens met olifanten. Deze olifanten gaan naar het festival van kandy. Aangekomen bij polonarawara eerst kaartjes kopen en het museum bezoeken. Daarna op de fiets door verschillende tempels gereden en bezocht. Als je de tempel in wil moeten de schoenen uit. Gelukkig hebben we sokken mee anders hadden we 3de graads brandwonden aan onze voeten. Want wat was het warm vandaag. Bij de tempels ook weinig schaduw dus dat hielp niet erg mee. Maar we hebben genoten. Na al dat moois een late lunch het was al weer 4 uur. Toen terug naar huis. Onderweg nog slippers en bier gehaald en thuis eerst gedoucht en alvast wat spullen gepakt want morgen gaan we weer door. We gaan eerst naar de grot tembels van Dambula en daarna door naar het station voor de trein naar trincomale. We hebben hier erg genoten aardige mensen heerlijk eten en een super mooie omgeving. Tot morgen.Read more

Ochtend gym

July 16, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 14 °C

Vanmorgen om half 8 ontbijten om 8 uur weg om naar de grot tempels van Dambula te gaan. De reden dat het steeds zo vroeg is is mede de drukte en temperatuur. Maar vandaag moesten we ook nog een trein halen om ons naar trincomale te brengen. Maar eerst de tempels. Alles is uitgehakt uit de rotsen. Echt super mooi. De ene budha is nog mooier en groter dan de andere. We hebben ook nog allemaal een geluks armbandje gekregen. Toen nog even de golden tempel bekeken en zoals de naam al zegt veel goud. Een hele grote goude stupha en ook een grote budha. Toen op weg naar het station waar we na het afscheid van onze chauffeur in de trein zitten te wachten tot hij vertrekt. Tot later in trincomale.Read more

Met de trein naar het strand.

July 16, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 16 °C

De trein was ongeveer een uur te laat maar uiteindelijk gingen we op pad. De trein is erg leuk. Maar niet echt soepel de trein gaat op en heen en weer. Stopt gewoon ergens om paar mensen in te laten stappen. Ook veel locals die graag naast je zitten. Maar na ruim 2 uur en 70 kilometer verder zijn we er. Ff tuktuk naar ons hotel toe en toen door om wat te lunchen. Daarna onze verdiende duik in de zee . De zee is lekker kalm en warm. Er zijn ook wat strand tentjes waar we even een drankje kunnen doen. Na een paar uur weer terug naar onze toch wel kleine kamer. Kijken of we morgen 2 2 persoons kamers kunnen krijgen. In de avond lekker vis gegeten en nu even op ons balkon kaarten en chillen met Stijn. Morgen kijken we wel wat we gaan doen in ieder geval kalm aan. Tot dan.Read more

Relax

July 17, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 14 °C

Vandaag ff niks gedaan. Even ontbeten onderhandeld over de kamer. We blijven hier maar krijgen aardig wat korting. Toen naar het strand waar we een kleine cabanna hebben gehuurd voor 3 euro. Heerlijk liggen en de kinderen lekker spelen en zwemmen. Er waren ook wat andere kinderen uit België waar ze zich goed mee vermaakt hebben. In de middag een hapje eten. Ik had vis besteld maar deze was niet helemaal goed door gekomen dus heb ik de restjes maar op gegeten. Toen nog even spelen en naar huis toe want de zon brand best en Emma begon wat rood te worden. Thuis ff douchen en afkoelen en daarna even door de straat met kleine winkeltjes gelopen. Ik heb me nog even laten scheren voor 1 euro. En Emma heeft bindis gekocht dat zijn van die stippen op je voorhoofd. Nog even after sun gehaald en een happie eten. Nu ligt alles plat en wij zitten lekker buiten. Morgen gaan we denk ik een rondje in de buurt maken. Tempels fort wsrm water bronnen enz. We zullen zien tot dan.Read more

Wat mooi allemaal

July 18, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 30 °C

Vanmorgen had Emma er zin in om 615 was ze al wakker pfff best vroeg. Maar we hadden wel rustig de tijd om aan te kleden heerlijk ontbijten en weer rustig alle spullen pakken voor onze tuktuk tour. Deze begon om 10 uur. Eerste stop hertjes voeren. Deze zijn tam en lopen normaal in het fort rond. 2de stop fort Frederik met daarachter een hindu tempel. Dus schoenen uit en een rondje lopen. Wat zijn deze tempels toch mooi. Ook de ligging bovenop een rots was extra mooi. Alleen die muziek die op 10 stond kon wel wat minder. Even een jus de orange genomen en door naarcde budha tempel. Deze lag ook heel mooi. Daarna speciaal een stop bij de vismarkt. De jongens vinden het altijd zo lekker ruiken dus ze bleven maar even in de tuktuk. Toen door naar een nog mooiere hindu tempel waar net een ritueel begon met toeters en trommels vuur en nog meer. Deze tempel is echt één van de mooiste die ik gezien heb. Van buiten en binnen versierd en ook binnen en het plafond helemaal top. Daarna nog naar een groentemarkt geweest en toen via de haven naar de hotspring toe. Nou dat viel tegen. Veel winkeltjes en 7 bakken met warm water. Koste nog 60 cent ook. Aan het einde van onze tuktuk trip nog langs de begraafplaats geweest van de 2de wereldoorlog. Toen was ons rondje klaar. We hadden een hele fijne tuktuk driver die veel vertelde helemaal top.Read more

Middag programma

July 18, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 18 °C

Na een drukke ochtend tot 2 uur was er in de middag tijd om te relaxen. Eerst een mixid lassie en pannenkoek daarna door naar het strand. Biertje zon en zee. Heerlijk. We hebben ook nog een uur gesubt best lastig. En stijn een uur een bodyboard. Lekker spellen met de golven. Toen terug naar huis ff douchen en daarna weer lekker eten. Nu alles plat morgen op tijd op want we gaan snorkelen met haaien. Spannend hoor. Tot dan.Read more

Snorkelen

July 19, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 20 °C

Vanmorgen om half 9 werden we opgehaald door de tuktuk om ons naar een bootje te brengen die ons naar pidgeon eiland zou brengen. Eenmaal daar waren we niet de enige maar ja we kwamwn om te snorkelen. Eenmaal in het water was het prachtig veel vissen en koraal we hadden brood meegenomen en dat was een goeie zet. De vissen aten het echt uit je hand. Na 2 uur waren we wel klaar en gingen we met de boot terug. Er waren beste golven dus dat beukte er hard op los. Eenmaal aan land gekomen eerst wat eten en daarna een heerlijke massage van ern uur. Toen nog ff bijkomen en de rest van de middag op het strand tot het donker werd. We hebben ook maar gelijk op het strand gegeten. Heerlijk zo onder de sterren en het geluid van de golven en je voeten in het zand. Dan ben je pas echt een bofkont. Morgen gaan we weer verder. We moeten ongeveer 5 uur rijden naar Kandy. Tot dan maar weer.Read more