Satellite
Show on map
  • Day 1

    Vasa —> Wien

    May 3, 2023 in Finland ⋅ ☁️ 2 °C

    Jag åkte från Vasa på onsdag morgon med 8.20-tåget. Det var lite nervöst eftersom det var första gången jag skulle visa min Interrail-biljett, men efter bytet i Seinäjoki fick jag till och med sitta i restaurangvagnens övre våning trots att det egentligen kostar extra!

    Om allt skulle ha gått som planerat, skulle jag ha varit framme på Helsingfors-Vanda flygplats kl. 12.39 och sen flyga via Riga till Wien kl. 15.30. Tågresan gick bra, men genast jag hade kommit genom securityn fick jag ett meddelande att mitt första flyg var sent.

    Slutligen var Helsingfors-Riga-flyget 1 timme och 5 minuter sent, så jag missade mitt flyg från Riga till Wien. En lite skakig flygvärdinna gav mej en ny biljett, till ett flyg via Berlin?? Så plötsligt var jag på ett flyg till Berlin, samma tid som jag egentligen borde ha varit framme i Wien.

    Nåja, trots motgångarna kom jag äntligen fram till Wien (om än ca. 4h senare än planerat.)
    Read more