Cape Corse

September 9, 2018 in France ⋅ ☀️ 28 °C

We vertrekken stipt om 8:30u om een rondje te maken in de duim van Corsica, zie Corsica als een vuist met duim omhoog.
    Aan Bastia ligt 5 km expresweg en verder geen enkele autostrade op,het hele eiland!
    Deze weg werd aangelegd tgv de doortocht van de Ronde van Frankrijk in 2014. Dus langs smalle wegen en regelmatig toeteren aan de bochten rijden we via Erbalunga, Santa Severa naar Luri waar we een pernootje drinken aan 1,5€ verder is er niets te zien behalve één Franse toilet voor een bus met 45 personen.
    We rijden verder naar Patromonio waar we lunchen een driegangenmenu alles zelf gemaakt tot zelfs het everzwijn van de paté was zelf gejaagd.
    In de namiddag rijden we nog extra langs Morento waar een 12e eeuws kerkje te zien was en dit bezoek stond niet op het programma omdat het heel dikwijls in de wolken ligt.
    Op terugweg naar ons hotel zien we nog de mooiste landschappen en we zijn op tijd terug om nog in zee te zwemmen. Vandaag was het 29º en af en toe een wolkje, de zee was 22º en aangenaam zwemmen!