L'ille Rousse - Calvi

September 10, 2018, Western Mediterranean ⋅ ☁️ 27 °C

Vertrek naar Le dèsert d’ Agriaten,bezoek aan ille Rousse en aan Calvi vóór de lunch en begeleid stadsbezoek met citadel terugkeer in de namiddag via Ponte Leccia.
    Lange versie: om 6u aan ‘t strand om de zonsopgang te fotograferen. Uitgebreid ontbijt omdat we meer tijd hadden en nu alles wisten staan. Om half negen vertrek naar Le dèsert die helemaal geen woestijn is maar een groot gebied dat overdekt is door maquis, ondoordringbaar struikgewas en zeer onherbergzaam. Het is een lange slingerende weg en we stopten 2 keer om van het mooie uitzicht te genieten maar vooral om de wagenzieke mensen vooraan even te laten bekomen. Rond 11u aan ille Rousse genoemd naar de rode (schier)eilandjes die daar liggen. Op de markt 5 kaktusvijgen gekocht voor 1,5€ en een plaatselijk biertje ‘Pietro’ gedronken, niet veel soeps. Dan verder naar Calvi waar weeral een driegangenmenu op ons wachtte. Bezoek aan de citadelle en een hele uitleg over de legionairs die hier gestationeerd zijn. Daarna vrij stadsbezoek waarbij ik op zoek ging naar een verbindingskabel om mijn iPhone en iPad op te laden want die was ik vergeten. 3/4u stappen en 17€ lichter kan ik terug zorgeloos fotograferen en bloggen. Nog een onverwacht extraatje was het bezoek aan Notre-Dame-de-la Serra niet voor de kerk maar voor het prachtig zicht op de baai en stad Calvi. We hadden eerst veel bewolking maar nu is het helemaal opengetrokken en 29º.
    Anderhalf uur rijden om terug aan ons hotel te komen. Ons dinner wordt gevolgd door een Corsicaanse muziek avond die uitmond in een gezellige danspartij waar precies heel de buurt op afkomt. Om 22u inpakken want morgen verhuizen we van hotel.