• Day 18

Doei Karimunjawa

August 23, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag hadden we een lange reisdag. We zijn eerst met de boot van Karimunjawa naar Jepara gegaan. Deze boottocht duurde 2 uur en we waren gelukkig niet zeeziek geworden dit keer! Eenmaal aangekomen in Jepara, moesten we lopen naar ons volgende vervoersmiddel. We gingen met een klein busje richting Semarang. Dit duurde 3 uur en de buschauffeur was nogal onbenullig aan het rijden. Stil staan met het busje was geen optie. Uiteindelijk reden we op de snelweg en dacht de buschauffeur dat het een goed idee was om te kijken hoe hard hij maximaal kon rijden met het busje. Dat was dus 150 op zijn max. Dan was het busje dus ook hard aan het piepen😵‍💫. We hadden onze gordel maar om gedaan, want dit was dus echt levensgevaarlijk. In het filmpje zie en hoor je precies wat ik bedoel. Nou goed, eenmaal aangekomen in Semarang hebben we nog wat gegeten bij de KFC en zijn we verder gegaan per trein. Deze treinreis bracht ons naar Surabaya in 4 uur tijd. De treinreis ging voor ons beide gelukkig erg snel! Als laatste vervoersmiddel zijn we met de taxi naar het hotel gebracht. We hadden nog wat gegeten bij de Pizzahut en zijn toen lekker gaan slapenRead more