• Day 86

Hakone day 1

December 25, 2023 in Japan ⋅ 🌙 5 °C

הבוקר אבא החליט שהוא מנווט אותנו להאקונה. בדרך כאשר כבר היינו על רכבת מספר 3 טל שאלה את אבא בתחנה מתי יורדים מהרכבת. אבא ענה שעוד הרבה זמן וטל בקשה לראות מתי באפליקציה. פתאום קלטנו שנינו שצריך לרדת בתחנה הזו! קפצנו מהרכבת ומאז הכל הדרדר ל7 רכבות עד שהגענו ליעד!!!
    מזל שיש ברכבות חימום ולא סבלנו לרגע.
    הגענו באיחור והחלטנו להתחיל את המסלול של מחר להסתובב ולחזור לריוקן (בית הארחה יפני) שלנו להיום אחהצ כשהשמש שוקעת.
    היו המון נופים יפים וביניהם הר פוג'י שהיתה אליו ראות מדהימה, ועברנו ברכבל מעל איזור של גייזרים עם ריח גופרית 'ענני' אדים מסתחררים ברוח.
    הגענו לריוקאן והסבא היפני הסביר לנו את כל החוקים והכללים: איפה שמים איזה נעליים, איפה שמים את המגבת, איך נכנסים לאונסן וכו.
    אונסן זה כמו מעיין מים חמים אבל עם מינרליים וזה אמור להיות בריא לגוף.
    הגענו לחדר התארגנו ונכנסנו לאונסן שהיה רותח נעים ומרגיע.
    הסבא היפני הסיע אותנו למסעדה היחידה שיש בעיירה הזו שיש בה מקום וזו היתה מסעדה של פיצות עם מעט מבחר של דברים אחרים. אז בלת ברירה לא אכלנו יפני אבל היה מאוד מאוד טעים וחמים במסעדה.
    החדר שלנו הוא בסגנון יפני מנימליסטי עם תה יפני ושירותים פרטיים (פעם ראשונה בטיול) ואנחנו מאוד מרוצים.
    אחרי המסעדה חשבנו לקפוץ לסבן-אילבן ואבא אמר 4 דקות הליכה ב 3 מעלות זה סביר. היה הייתה איך לתקשר למסעדה. טל אמרה עלי ועם גוגל טרנסלייט תקשרה ביפנית שוטפת וניווטה לסבן-אילבן. אחרי 4 דקות של הליכה בחושך טל בדקה ומצאה שיש עוד 8 דקות הליכה. אבא אמר שכנראה שטעה והציע לחזור. חזרנו ואז אבא בדק ומצא שכן 4 דקות הליכה אלא בכיוון ההפוך. אבא ניווט והגענו מיד והיה מאד כייף. קנינו מוצי ממולא גלידת תות, אוכמניות מצופות שוקולד, עיגולי סורבה תפוזים, אפרסקים משומרים, ועוגה. חזרנו לריוקאן, לבשנו את הקימונו שקיבלנו, הכנו תה שקיבלנו, ישבנו לשולחן על הרצפה כמו יפנים (לא נוח) ועושים מסיבת מתוקים יפנים מוזרים