הטיול הגדול

• 23videos
  • 22.4kkilometers
  • 13.8kkilometers
  • Day 2

הונג קונג

October 2, 2023 in Hong Kong ⋅ ⛅ 26 °C

התחלנו את היום שלנו בהונג קונג לאחר טיסה ללא שינה בשעה אחת בלילה לפי שעון ישראל. עייפים ומותשים החלטנו בכל זאת לקרוע את העיר ולא לוותר על מציאת מרק הוואנטון המושלם שבהחלט כך היה.
    וממשיכים ליעד הבא.

• Day 3

סיור אוכל האנוי

October 3, 2023 in Vietnam ⋅ 🌙 28 °C

יצאנו לסיור אוכל יחד עם אלה ברחבי האנוי והיה יותר ממושלם.
    למדנו על ויאטנם ואכלנו אוכל שבחיים לא היינו מגיעים אליו לבד.
    למדנו איך לאכול ולתבל לעצמנו את האוכל ונהננו מכל רגע.

• Day 3

סיכום יום 1

October 3, 2023 in Vietnam ⋅ 🌙 27 °C

קמנו מוקדם בבוקר בציפייה להכיר את העיר הויאטנמית לראשונה. הלכנו ברגל לסוכנת הנסיעות, ותוך כדי הליכה הבנו שבויאטנם לא הולכים על מדרכות כי הן בעצם חנייה מאולתרת למיליוני האופנועים בעיר.
    חוצים בירוק ובאדום כמו המקומיים, המשכנו בדרכנו אל צפון העיר העתיקה, שם היינו באגם וביקרנו במקדש וטעמנו קפה קוקוס שהיה טעים טעים. לאחר מכן חזרנו למרכז העיר ופשוט הסתובבנו בשווקים התוססים של העיר. ההיילייט של היום היה הסיור אוכל של אלה, טעמנו שם מגוון רחב של מאכלים מקומיים שלא היינו מגיעים אליהם לבד.
    מחכים להמשך!

• Day 5

סיכום יום 2

October 5, 2023 in Vietnam ⋅ 🌙 26 °C

התחלנו את הבוקר בסיור עם huyen ולמדנו עוד על האנוי ועל הויאטנמים.
    הסתובבנו בעיר והחלטנו לאכול ארוחת צהריים לפי ההמלצה של אהרוני וגידי אך כשהתיישבנו בדקנו ביקורות וגילינו שיש מסעדה שהיא חיקוי של המסעדה המקורית ובעצם נפלנו בפח. בנוסף ראינו ביקורת שאמרה שהמנהל צעק על לקוחות כאשר לא אכלו את כל האוכל ולכן החלטנו לנסות כן לאכול כשיגיע האוכל אך האוכל היה זוועה וראינו את הטבחית עושה אפצי על אוכל שהיא מבשלת לכן ברחנו מהמקום! המנהל צעק עלינו והחליט שהמחיר הוא מאוד יקר ולכן החלטנו פשוט לשלם ולברוח.
    בהמשך היום הסתובבנו בשווקים, הלכנו למוזיאון הכלא ולהופעת בובות על המים שמספרת את הסיפורים והאגדות של הויאטנמים.
    השיא של היום היה שדוריאני הסתפר ויצא יותר טוב מהספרים בתל אביב!
    בסוף היום ישבנו ברחוב הברים והתחברנו לתיירים נוספים כמונו:)

• Day 5

סיכום יום 3

October 5, 2023 in Vietnam ⋅ ☀️ 32 °C

אחרי 6 שעות קלילות של שינה, התארגנו בזריזות לטיול הראשון שלנו, שמחים ומתרגשים. זו הפעם הראשונה שטול אכלה ברחוב מרק פה שהיה טעים מאוד!
    עלינו על האוטובוס לכיוון נין בין שנקראת גם האלונג ביי על היבשה. בשנייה שהגענו לאיזור הפרובינציה, שעתיים נסיעה דרומה מהאנוי, נשימתנו נעתקה אל מול קבוצת הרים שממלאים את הנוף. את הטיול הדריך נאם, ויאטנמי צעיר עם תשוקה עזה להדרכת טיולים שסיפר לנו את כל ההיסטוריה המעניינת של האיזור- קצת כמו משחקי הכס אם אתם שואלים אותנו.
    התחלנו את הטיול במצודה ההרוסה של המלך, המשכנו בטיול אופניים בין ההרים ובשיט מהמם בנהר עם נופים משוגעים. לקינוח, טיפסנו על ההר שעליו קבור הגנרל, שם ראינו נוף 360° של כל האיזור. וכן דוריאן חזר רטוב כולו.
    חוזרים מרוצים להאנוי על עבר נסיעת לילה לעיירה סאפה שבצפון.

• Day 6

סיכום יום 4

October 6, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 22 °C

קמנו לפנות בוקר באוטובוס לילה והגענו לעיירה סאפה בשעה 5:30. מאמא צ'ה פגשה אותנו והובילה אותנו לבית קפה, שם ישבנו, אכלנו וחיכינו עד 8:30, שעת תחילת ההליכה. פגשנו שני צרפתים שאיתם נהיה ביומיים הקרובים. התחלנו את ההליכה בין הכפרים שממוקמים בהרים, ראינו נופים עוצרי נשימה של שדות אורז נרחבים, המאמא הראתה לנו במהלך הטיול שיח של תה ירוק, טאבק ואפילו מריחואנה. ראינו מלא בופאלוס, כלבים, ברווזים, תרנגולים, חזירים שמנים ופרפרים. הגענו לבית של המאמא וחטפנו שוק של החיים שלנו. מדובר בבית מעץ ורצפת בטון ויש הרבה חרקים. מהר מאוד שאלנו את עצמנו מה יש לעשות בבית כי הגענו בשעה מוקדמת מאוד. אז קצת התבאסנו והחלטנו לעשות שנצ יחד. התעוררנו, התקלחנו ולפתע התחלנו לראות את הטוב שבמקום, ההזדמנות שיש לנו להיות פה ולהבחין בצורת חיים אחרת. אכלנו ארוחת ערב ויאטנמית מסורתית, שיחקנו קלפים כולם יחד והלכנו לישון (טל בליינר ודוריאן בסכנה).Read more

• Day 14

חזרנו

October 14, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

יום 12-
    נעדכן מה היה בשבוע האחרון: יומיים בסאפה של טיולים ומפלים, טרק בהא גיאנג של 3 ימים עם אופנועים שנהננו בטירוף והיה מדהים עם הצוות הויאטנמי והחברים הישראלים שלנו אלירן וחגי.
    הגענו להאלונג ביי והתחלנו קרוז כאילו פלצני אך לא ממש ושטנו ממנו לאי קאט בה שהוא אי מטורף ומהמם.
    הספקנו כשהגענו להסתובב בטיילת וללכת לים לקצת. היום החלטנו לעשות טרק יום וכדי להגיע אליו חשבנו שניסע עם קטנועים אז בבוקר עלינו על שנח קטנועים ששכרנו מההוסטל ואחרי נסיעת מבחן של 10 דקות דוריאן הטיל וטו שהוא לא מוכן לסיכון בנסיעה הזו. אז לקחנו מונית לשמורת הטבע לתחילת הטראק. הגענו ב 10:30 לקבלה, הפקידה הציעה לנו לעשות מסלול שלוקח 4 שעות לכפר ובסופו לוקחים פיירי חזרה למרכז האי. ( נחזור לזה בהמשך).
    נכנסנו לגונגל אמיתי וחי מלא בחיות ורעשים, פרפרים, צמחים טרופים ושמחנו מאוד שהגענו. לאחר כמה דקות של הליכה טל ראתה נחש קטן הולך על השביל והציעה שאולי זה מוגזם ונחזור אך דוריאן אמר בקטנה. המשכנו ללכת באזור השעה וחצי עד שקלטנו שהגונגל מלאאא במיליוני עכבישים ענקיים וארוכי רגליים בצבעים אדום וכחול עז!!!!!
    לטל היה מאוד קשה, אפילו התפרקה טיפה אך המשיכה כמו גדולה וסיימנו את הטרק בשלום.
    הגענו לכפר בשעה 14:30 שממנה אנחנו צריכים לקחת את הפיירי חזרה אך פתאום המקומיים טענו כי אין יותר פיירי והאחרון היה בשעה אחת ( כלומר ההיא מהשמורה היתה אבלה). אחד המקומיים הציע שנישן אצלו בחינם וכי יארח אותנו לארוחת ערב ומחר בבוקר ייקח אותנו ב6 לפיירי הראשון. הרגשנו אבודים ולא היה עלינו ציוד מתאים והיה לנו משבר שהכל מתחרבן.
    לאחר שדיברנו עם סוכנות רוז וההוסטל שלנו מצאנו פתרון שיציל אותנו משם והבחור שהציע שנישן אצלו השיג לנו טרמפ בקטנוע לשנינו- היינו שלושה על האופנוע. והיה קורע ומצחיק ושבר לנו את האווירה המבאסת .
    אחרי חצי שעה של המתנה בתחנת פיירי הגיעה הסירה שלנו שלקחה אותנו חזרה. לאחר שייט מופלא של חמישים דקות שבנו למרכז קאט בה.
    עייפים ומלאים בפיפי ביקשנו מויאטנמית לעשות לה פיפי בבית והיא הסכימה והמשכנו ללכת 20 דק ברגל לכיוון המסעדה שמול ההוסטל שלנו ולאחר מכן הגענו סוף סוף להוסטל שבעים ומרוצים:)
    לסיכום התחושות שלנו ליום המורכב והמדהים הזה זה שאנחנו חזקים ביחד ושומרים אחד על השני תמיד וכל חוויה רעה יחד היא פחות רעה.

• Day 16

יום 13

October 16, 2023 in Vietnam ⋅ 🌙 26 °C

יום הצ'יל האמיתי שלנו הגיע. היום החלטנו לשהות באי ולנצל את הדבר הכי טוב שיש לו להציע - חוף הים. קמנו לארוחת בוקר זריזה בקומה 8 של ההוסטל ומיד אחרי זה לקפה קוקוס של בוקר להתנעת היום. הגענו לחוף הים המשגע והתחרדנו שם עד שרצינו לאכול צהריים. אכלנו ארוחת צהריים טבעונית מגניבה ואמרנו שזה זמן מושלם לשנצ איכותי אז חזרנו לחדר.
    לחדר שותפים הצטרף אלינו היום דן, בן 27 במקור ממעלה אדומים והוא מכיר את כל החברים של דוריאן! התחברנו אליו ברגע ויצאנו לסיבוב לראות את השקיעה עם גלידת קוקוס ביד. דוריאן קנה משחק ויאטנמי להקפצות שזה כמו הקפצות עם כדור בחופי תל אביב רק עם נוצה שמחובר אליה כמה דיסקיות פלסטיק מוזרות.
    אחרי מנוחה קלה בחדר הלכנו כולם לארוחת ערב בהוסטל המקביל שהיה מושלם וגם האוכל היה ממש טעים. החלטנו להיות באווירה של הטיול הגדול ויותר לזרום על הלוז והרגשנו שזה האי המושלם ואנחנו רוצים לחוות בו יותר, לכן החלטנו לא לעלות על האוטובוס של מחר ולהיות באי עד שיתחשק לנו.
    מתחילים להרגיש כמו מטיילים רציניים שמכירים את ויאטנם ונותנים עצות לאנשים סביבנו:)

• Day 21

סדנת הבישול של הון בהוי אן

October 21, 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

ביום השני שלנו בעיירה הוי אן נרשמנו לסדנת האוכל של הון בעקבות המלצות רבות של ישראלים. התחלנו את הסדנה בסיבוב רגלי בשוק של המקומיים כדי לאסוף את המצרכים לארוחה שנכין היום. הון הסבירה לנו על מלא ירקות ופירות משונים שיש להם, על מנהגים עתיקים שהם הולכים לפיהם וגם איך לזהות את מידת הטריות של מיני דגים ויצורים אחרים. המשכנו לשיט בין עצי קוקוסים נמוכים (אופייני לויאטנם) בסירת קוקוס עגולה, שם שרנו וצהלנו כשאנחנו מסתובבים בקרוסלה על המים, דגים דגים וגם סרטנים. סיימנו את השיט בבית של הון, בו התחלנו את סדנת הבישול. למדנו המון דברים על הבישול הויאטנמי, האוכל היה כל כך טעים והיה גם כל כך הרבה שפשוט התפוצצנו! זכינו גם להכיר את הון קצת יותר לעומק ולשמוע את הסיפור האישי שלה שהביא אותה לעשות סדנאות אוכל לתיירים.
    כל כך נהננו ואנחנו כבר מתגעגעים אליה.