Hurghada City

January 5, 2020 in Egypt ⋅ ☀️ 17 °C

Vi sov længe i dag og startede dagen med at spise Brunch. Bagefter gik vi en tur for at bestille massage hos hotellets Spa nede ved stranden til senere på ugen. På vejen tilbage spillede vi en omgang minigolf. (PS. Anne fik 4 Hole in one's)
    Førdt på eftermiddagen tog vi en Uber til Sheraton Road, Hurghada's shopping gade. Taxa'en lige uden for hotellet ville ha’ 300 egyptiske pund, mens Uber sagde 50 pund. Væsentlig forskel. Uber turen blev lidt med omveje, hvor vi fik set "bagsiden" af Hurghada, som alt i alt mest lignede en sammenkøring mellem en stor losseplads og en stor byggeplads.
    Fik handlet lidt krydderier - koriander, ingefær, sumac - i en lille hyggelig butik på Sheraton Road, hvor ejeren serverede daddel te til os mens han forklarede om sine forskellige varer. Vi glæder os til at smage sumac, et krydderi der bruges meget i Mellemøsten.
    Derefter gik vi ned til Marina'en og så på store både, primært både til dykning. Turen blev rundet af med hhv. kamel steak og okse mignon på Waves, en restaurant på mariaen. Mariaen er flot og velholdt, men fungerer som facade udadtil, der dækker den hærgede by bagved - der er afskærmet med mure og hegn. Endnu en uber-tur hjem til Albatros og et smut i jacuzzi som dagens sidste begivenhed.