• Day 12

Den jedenáctý - jdeme na to!

September 18, 2018 in Nepal ⋅ ☀️ 4 °C

Vstáváme ve těi hodiny ráno, snídáme ovesnou kaši s jablkem a dostáváme každý vařené vejce. Čeká nás nejnáročnější a nejvyší bod naší výpravy. Aklimatizovaní bycom měli být, ale prěvýšení nás čeká kole 880m. Po doplnění zásob, oblečeni v péřovkách a s čelovkami na hlavě vyrážíme na cestu,čeká nás minimálně 5 hodin výšlapu. Kolona 35 lidí se sune k první zastávce našeho výstupu. Jdeme želvím tempem a místy si řikám ať už tam jsem, proč je to tak daleko, jak je ten kopec dlouhý? A podobné otázky, dáváme si pauzy, podporujeme se navzájem , opíráme se o hole, které jsou nám dobrým pomocníkem. Vydýcháváme a suneme se vpřed. 10 kroků, výdech, nádech, výdech, nádechv a jdeme.....

Pomalu svítá a nám se ukazují místní krásy, panorama ledovců osvícená sluncem, všude ticho, řidší vzduch a vy :)

V horách přemýšlíte jinak, možná je to tím množstvím kyslíku :D v 5ti tisícich je to něco kolem 53%. Najednou vám stačí mLičkosti jako je teplá sprcha, trocha elektriky a neco k pití a jídlu. To vetšinou za poplatek máte. Dot často jsme se však přistihli při tom jaké máme chutě a to hlavně na buřty, párky nebo řízek, maso v horách není, tak jsme teď všichni vege, ale nestřádáme, jen se naše potřeby posunuly jinam.

Každý výšku zvládáme jinak, tak si někdo lupne paralen, nekdo vic vydejchává, ale hlavně doplňujeme vodu jak diví. Mne osobně se zvedl žaludek a došlo to až do fáze, kdy to muselo ven. Hned mi bylo o nemco lépe a já se mohla sunout výš.

Po nakonec 4 hodinách jsme nahoře! Dostáváme se do 5415m! je to neskutečné. Emoce jaou silné a hlava to nebere, že je tomu tak. 7 dní za námi, chůze želvy, dýchání po 10 krocích a už jsme tu! Probíhá zuřivé focení. Hlava mi nebere, že jsme tak vysoko a je třeba brzy zmizet dolu. Vidíme sníh, docela to profukuje, ale nám je to fuk. Dokázali jsme to a máme radost. Hlavně jsme to zvládli všichni! Všech 28 účastníků zájezdu.

Frčíme dolu a to nás čeká 1700m převýšení, suneme se o něco rychleji, ale stále pomalu. Jdeme z prudkých kopců a je to snad horší než do kopce :D po 4,5 hodinách docházíme do vesnice Mauthxx, a dostáváme se na oběd, kde máme dal bat se zeleninkou, mňamka. Pak je čas, protože naši nepálci šli na mši, tak dáváme kafíčko s výhledem na hory a ocasy z yaků kolem zábradlí. Kolem 16 hodiny se vydáváme na autobus směr Jomson, místo na přespání. Poprvé vidíme asfaltovoj silnici v horách, skĺdáme se do dvou busů i s našimi nepálskými přáteli a razíme. Asfaltka vede kus cesty, ale ani tak se necítíme brzpečně :D trochu připomíná D1. Po cestě sjedeme k pangejtu, řidičovi trochu smrdí gumy, tak větráme :D

V Jomsonu se ubytováváme a dopřáváme si teplou (horkou) sprchu a k večeři nás čekají momo, jupíí :) porce teda malá, ale fajn :) pak čekáme na instrukce, které moc nepřichazeji a v 10 hodin přichází informace, že máme snídat v 6:30, trochu se bouříme, potřebujeme odpočinek. Nakonec se snídaně posouvá na 8 hodinu a my uléháme po sakra dlouhém dni.

P.s. Omlouvám se za překlep píšu v buse ;)