Nepal
Thorang Phedee

Here you’ll find travel reports about Thorang Phedee. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day15

Thorung La High Camp

October 28, 2015 in Nepal

Die letzten beiden Tage haben wir uns auf den Weg zu unser vorerst schwierigsten Mission gemacht, die Überquerung des höchsten Passes der Welt. Heute sind wir auf dem High Camp auf 4860m angekommen. Hier ist es sau kalt und Nachmittag hat es auch noch angefangen zu schneien. Deswegen haben wir nach unserer Ankunft und dem Mittagessen uns in unsere Schlafsäcke vergrochen und ein warmen Tee angesetzt. Morgen geht es dann in aller früh um 4:00 Uhr los über den Pass.Read more

• Day31

Trek to Thorung high camp (107.5km)

August 20, 2017 in Nepal

Today was a short but steep walk to the high camp. We are now at 4850m above sea level, our last night before we cross the high pass.

No eagles today but I did see some signs that the Yeti roams these areas. Perhaps we will catch sight of it tomorrow.

• Day11

Další den se probouzíme a přesouváme se do další destinace Thorong Camp, cesta trvá asi 4 hodinky, je klidná a mírná. Pomalu se aklimatizujeme a mne už je lépe a tak si šlapeme, fotíme se a užíváme si hory. Víme, že už další den nás čeká náročnější trek nahoru a nebude to asi sranda. Všude je krásně vystupují hory a ledovce a svítí sluníčko, což si po předchozím dni užíváme.

Na ubykaci dorazíme kolem oběda a hned dodtávéme oběd - dhal a rýži, brambory, klasika hor. Dostáváme pokoje a jdeme se ubytovat, tentokrát dostáváme o něco horší pokoje, ale je třeba to prostě neřešit. Dokonce jsme potkali i yaky (místní horská zvířátka).

Po odpočinku se část vydala na menší výšlap, což nás mělo čekat zítra jako 1/3 cesty, tak ne všichni jsme to šli. Zustala jsem dole. Pili jsme čaj, hráli hry a nabírali síly. K večeři jsme dostali informace, že bude vege burger (v horách se nesmí jíst maso, zvířata tu uctívají, takže u gumové medvídky jsme měli nechat doma).

Na večeři jsme opravdu burger dostali a byl maxi rozměrů - placka byla jako kapustový karbanátek a houska nasládlá, ale dobrá. K tomu česneková polévka a teda česnek tak opravdu byl cítit 🥣 🙂.

Po ní jsme vyčistili zoubky a šup na kutě. Čekalo nás vstáváni ve 3 hodiny. Nutno říct, že na horách a celkově v Nepálu se vstává brzy a den tu začinal kolem 6 hodiny ráno a spát chodíme tak 20-21, at naspíme aspoň 6-7 hodin a máme energii na další dny.

• Day12

Den jedenáctý - jdeme na to!

September 18 in Nepal

Vstáváme ve těi hodiny ráno, snídáme ovesnou kaši s jablkem a dostáváme každý vařené vejce. Čeká nás nejnáročnější a nejvyší bod naší výpravy. Aklimatizovaní bycom měli být, ale prěvýšení nás čeká kole 880m. Po doplnění zásob, oblečeni v péřovkách a s čelovkami na hlavě vyrážíme na cestu,čeká nás minimálně 5 hodin výšlapu. Kolona 35 lidí se sune k první zastávce našeho výstupu. Jdeme želvím tempem a místy si řikám ať už tam jsem, proč je to tak daleko, jak je ten kopec dlouhý? A podobné otázky, dáváme si pauzy, podporujeme se navzájem , opíráme se o hole, které jsou nám dobrým pomocníkem. Vydýcháváme a suneme se vpřed. 10 kroků, výdech, nádech, výdech, nádechv a jdeme.....

Pomalu svítá a nám se ukazují místní krásy, panorama ledovců osvícená sluncem, všude ticho, řidší vzduch a vy :)

V horách přemýšlíte jinak, možná je to tím množstvím kyslíku :D v 5ti tisícich je to něco kolem 53%. Najednou vám stačí mLičkosti jako je teplá sprcha, trocha elektriky a neco k pití a jídlu. To vetšinou za poplatek máte. Dot často jsme se však přistihli při tom jaké máme chutě a to hlavně na buřty, párky nebo řízek, maso v horách není, tak jsme teď všichni vege, ale nestřádáme, jen se naše potřeby posunuly jinam.

Každý výšku zvládáme jinak, tak si někdo lupne paralen, nekdo vic vydejchává, ale hlavně doplňujeme vodu jak diví. Mne osobně se zvedl žaludek a došlo to až do fáze, kdy to muselo ven. Hned mi bylo o nemco lépe a já se mohla sunout výš.

Po nakonec 4 hodinách jsme nahoře! Dostáváme se do 5415m! je to neskutečné. Emoce jaou silné a hlava to nebere, že je tomu tak. 7 dní za námi, chůze želvy, dýchání po 10 krocích a už jsme tu! Probíhá zuřivé focení. Hlava mi nebere, že jsme tak vysoko a je třeba brzy zmizet dolu. Vidíme sníh, docela to profukuje, ale nám je to fuk. Dokázali jsme to a máme radost. Hlavně jsme to zvládli všichni! Všech 28 účastníků zájezdu.

Frčíme dolu a to nás čeká 1700m převýšení, suneme se o něco rychleji, ale stále pomalu. Jdeme z prudkých kopců a je to snad horší než do kopce :D po 4,5 hodinách docházíme do vesnice Mauthxx, a dostáváme se na oběd, kde máme dal bat se zeleninkou, mňamka. Pak je čas, protože naši nepálci šli na mši, tak dáváme kafíčko s výhledem na hory a ocasy z yaků kolem zábradlí. Kolem 16 hodiny se vydáváme na autobus směr Jomson, místo na přespání. Poprvé vidíme asfaltovoj silnici v horách, skĺdáme se do dvou busů i s našimi nepálskými přáteli a razíme. Asfaltka vede kus cesty, ale ani tak se necítíme brzpečně :D trochu připomíná D1. Po cestě sjedeme k pangejtu, řidičovi trochu smrdí gumy, tak větráme :D

V Jomsonu se ubytováváme a dopřáváme si teplou (horkou) sprchu a k večeři nás čekají momo, jupíí :) porce teda malá, ale fajn :) pak čekáme na instrukce, které moc nepřichazeji a v 10 hodin přichází informace, že máme snídat v 6:30, trochu se bouříme, potřebujeme odpočinek. Nakonec se snídaně posouvá na 8 hodinu a my uléháme po sakra dlouhém dni.

P.s. Omlouvám se za překlep píšu v buse ;)

• Day12

Höchste Übernachtung

October 24 in Nepal

Nach einer erholsamen Nacht in Yak Kharka (4020m) ging es am Vormittag nach Thorung Phedi (4520m), meiner höchsten Übernachtung auf dem Annapurna Circuit.
    Nach einer Knoblauchsuppe zum Mittagessen (soll ja gegen Höhenkrankheit helfen), bin ich zur besseren Akklimatisierung zum High Camp (4870m) aufgestiegen, gemäß dem Motto "Climb High - Sleep Low". So lernte ich den Weg auch schon kennen, den ich am nächsten Morgen früh in der Dunkelheit hochstolpern würde. Die 300hm waren auch ohne Gepäck schon die Hölle, da mag ich gar nicht an morgen denken! Aber der zusätzliche Aussichtsgipfel war phänomenal!
    Beim Abendessen in der gut organisierten und geheitzten Lodge wird groß diskutiert wann man morgen am besten aufbrechen solle: spätestens um 5, vielleicht besser schon um 4?
    Eins ist sicher: kalt ist es! Der Boden in den Plumsklos war vor dem Essen (mit was auch immer) schon gefroren!

• Day228

AC#10: Himalaya 360

April 1, 2016 in Nepal

Letdar (4200) - High Camp (4850)
    - Gewandeld 8km

Vanuit Letdar wandelen we naar Thorung Pedi. Doordat we nu zo hoog zitten mogen we maar een beperkt aantal meters per dag stijgen. Rustig aan doen dus. In Thorung Pedi stoppen we en genieten we van thee en cinnamon rolls. Heerlijk buiten in het zonnetje, en dat op 4500 meter hoogte!

Even overwegen we al in Thorung Pedi te stoppen en daar te overnachten, maar we voelen ons zo goed dat we besluiten door te lopen naar Thorung High Camp. Dit scheelt ons morgen drie kwartier steil omhoog klimmen (in de laatste kilometer klim je bijna vijfhonderd meter.. Heftig!).

Het is een zware klim maar het gaat ons goed af. Eenmaal boven regelen we een kamer in het eerste (en enige) guesthouse dat we tegenkomen. Voor het eerst valt er niet te onderhandelen over de prijs van de kamer. Tja, ik moet bekennen: tot nu toe hebben we bijna iedere nacht gratis overnacht :p. Het klinkt misschien vreemd om te onderhandelen over de prijs van een kamer die tussen de $1 en $3 kost, maar de theehuisjes maken hun winst op het eten en daar bezuinigen we uiteraard niet op, integendeel ;).

We zijn al zo vroeg aangekomen op onze slaapplek dat er nog tijd is voor een kleine encore. We beklimmen een nabijgelegen bergtop die naar het schijnt een fenomenaal uitzicht biedt. En fenomenaal is het zeker! Vanaf de top van de berg kunnen we door het heldere weer heel ver kijken en zien we de besneeuwde Annapurna's en ijsblauwe gletsjers. Wat een fantastische beloning van al die dagen tegen het Himalaya-gebergte opklauteren. Een 360 graden view over het dak van de wereld.. Hoe gaaf!

's Middags kijken we de film Everest. In onze slaapzakken, om de kou te trotseren. Het voelt een beetje raar om een rampenfilm te kijken de dag voor we zelf ons hoogste punt zullen bereiken (de Thorung La pas!), maar de mooie beelden maken ons toch erg nieuwsgierig naar morgen.

Na ons avondmaal van dal baht en macaroni duiken we dan ook vroeg ons bed in. Met bijna 4900 meter onze hoogste nacht ooit. Hopelijk kunnen we de slaap vatten.. Morgen tikken we namelijk voor het eerst de 5500 meter aan. Bring it on!

• Day16

Thorong Pedi

November 17 in Nepal

Day 16.

The night before the pass. Amazing Tea house for 4600 metres. Chilled all day with games + more veg burgers! Early night as 4.45am start for the climb!

It's much colder now so when the sun dipped the -10° trips to the outside squat toilet in the black ice was certainly interesting for all!

Highlight today was teaching everyone perudo (best game) and proceeding to dominate as the winner as expected..